۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84352013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیزات کامل اطفای حریق به استان‌ها ارسال شده است

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۷
کد خبر: 84352013
تجهیزات کامل اطفای حریق به استان‌ها ارسال شده است

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طی ۲ هفته اخیر، تجهیزات کامل برای کنترل و اطفای حریق به استان‌های اولویت‌دار از جمله کردستان ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، مسعود منصور عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه معرف زوج روستای خامسان کامیاران اظهار داشت: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور قول داده که تخصیص اعتبار در مورد حفاظت و حریق تسریع یابد، ضمن اینکه باز هم تجهیزات و اعتبار لازم در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم و از جوامع محلی، بسیج و تشکل ها به صورت فراخوان و دیده‌بان، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حریق انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از حریق و کنترل آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها نمی‌گذاریم استان‌ها با مشکل مواجه شوند و از تمام منابع در این راستا استفاده می‌کنیم.
رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه فعالیت های خوبی در حوزه آبخیزداری و جنگل‌کاری انجام شده است، افزود: مراتع روستای خامسان یکی از ۱۴ حوزه ایستگاه معرف زوجی کشور است.

وی با اشاره به طرح جنگل‌کاری ۶۱۴ هکتاری کامیاران گفت: در این طرح درختکاری از نوع بادام انجام گرفته که کار بسیار ارزشمندی بوده و از لحاظ اقتصادی به صرفه است.
منصور یادآور شد: مردم باید در قالب طرح مدیریت منابع طبیعی با ادارات متبوع در شهرستان‌ها مشارکت کنند و به کشت گونه‌هایی بپردازند که از لحاظ اقتصادی، معیشت‌شان را تامین و خاک و پوشش گیاهی را نیز حفظ کند.
وی با بیان اینکه در روستای خامسان در حوزه دریاچه سد و هرگونه رسوبات باعث می‌شود ظرفیت سد هم آسیب ببیند، اظهار داشت: باید از کشت های غیرمجاز که عایدی مناسبی برای مردم ندارد و در زمان خشکسالی به کانون فرسایش تبدیل می‌شود، اجتناب و به جای آن اقدام به کشت گونه‌های گیاهی کرد.
رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به اینکه خشکسالی روی مراتع اثر منفی گذاشته است، اضافه کرد: امسال چند کار همزمان را دنبال می کنیم و به استان‌ها اعلام شده از منابع آبی مختلف اولویت را آبیاری نهال های کشت شده قرار دهند.
منصور گفت: از طریق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر برای تامین نهاده ها و علوفه مورد نیاز عشایر پیگیری هایی انجام شده تا آسیب ناشی از کمبود علوفه کمتر احساس شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha