صدیف بدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اخذ ردیف ملی برای تامین اعتبار پروژه راهآهن اردبیل - پارسآباد خبرداد و اظهارکرد: با اتصال راهآهن اردبیل به مغان و مرز ایران و جمهوری آذربایجان امکان تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب کشور در استان اردبیل فراهم خواهد شد.
وی اضافه کرد: مطالعات راهآهن اردبیل - پارسآباد مغان در بودجه سال۹۷ کلید خورده و هماکنون این مطالعات در مراحل پایانی قرار دارد.
بدری با بیان اینکه اتصال ریلی شمال استان با اردبیل از چندین سال پیش از مطالبات جدی شهروندان استان بویژه منطقه مغان بود، تشریح کرد: با توجه به اجرای طرح پایاب سد خداآفرین و پیشبینی افزایش حدود یک میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی در شمال استان ضرورت اجرایی شدن پروژه راهآهن اردبیل - مغان را مضاعف کرده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: با عملیاتی شدن خط ریلی اردبیل - مغان سراسر استان از برکات و تاثیرات مثبت این طرح در اقتصاد و اشتغال منطقه بهرهمند خواهند شد.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین درباره عملیات اجرایی پروژه راهآهن اردبیل - میانه گفت: برای اجرای این پروژه زحمات زیادی کشیده شده و ضروری است که در دولت دوازدهم به پایان برسد.
بدری افزود: پروژه راهآهن اردبیل که هماکنون توسط قرارگاه خاتمالانبیا در حال اجراست در سال گذشته با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از فاینانس داخلی بانک ملی سرعت گرفت و باید هر چه سریعتر به بهرهبرداری برسد.
عملیات اجرایی راهآهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سالها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.
مرتفعترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.
در طرح راهآهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل درهای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا میشود.
نظر شما