۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84352815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ خبر کوتاه از حوزه بهداشت و درمان کردستان

۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبر: 84352815
۳ خبر کوتاه از حوزه بهداشت و درمان کردستان

سنندج - ایرنا - تحویل یک دستگاه رتکم (retcam) به بیمارستان بعثت سنندج، اختصاص ۳۴ تخت به بیمارستان بیجار و انجام بیش از پنج هزار ماموریت توسط پایگاه اورژانس سه خبر کوتاه از حوزه بهداشت و درمان کردستان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک دستگاه رتکم مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی ‌های روز جهان بیمارستان بعثت در سنندج راه‌اندازی شد.

صدیق جدیدالاسلام با بیان اینکه این دستگاه با پیگیری‌های مستمر اداره تجهیزات پزشکی این معاونت خریداری شده است، افزود: با کمک این دستگاه می توان تمام نواحی شبکیه چشم نوزادان را مشاهده کرد و فرآیند غربالگری نوزادان نارس به کمک این دستگاه قابل اجرا است.

وی اضافه کرد: بیمارستان بعثت سنندج در حال حاضر تنها مرکز استان و مجهز به این سیستم است که علاوه بر خدمت رسانی به مردم استان می تواند به استان های همجوار نیز ارائه خدمت کند.

تجهیز بیمارستان امام حسین(ع) بیجار با ۳۴ تحت جدید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در چند روز اخیر ۳۰ تخت بستری عادی و چهار تخت بستری ویژه به بیمارستان امام حسین(ع) بیجار اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز یک دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲۵ میلیارد ریال برای این بیمارستان خریداری شد و دستگاه اکوگرافی دیجیتال و پیشرفته به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از طرف سازمان بهداشت جهانی (WHO) به پاسداشت زحمات کادر درمان شهرستان در زمان شیوع کووید ۱۹ به این بیمارستان اهدا شده است.

انجام بیش از پنج‌هزار ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۵ هزار و ۶۹ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در اردیبشهت امسال اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و ۴۰۹ مأموریت مربوط به بیماری‌ها است.

رضا پیرا با بیان اینکه از تعداد ماموریت‌های انجام شده ۹۸۰ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۶۸۰ مورد مرتبط با حوادث غیرتصادفی بوده است، گفت: درماموریت‌های انجام شده ۷۹۵ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و تعداد یک هزار و ۸۰۴ مصدوم ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

وی یادآور شد: در مدت زمان یاد شده ۶۹ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است که از این تعداد چهار مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha