۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1462
کد خبر: 84352926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دنیا به انتخابات ایران چشم دوخته است

رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ضمن تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: دنیا به انتخابات خردادماه کشور اسلامی ما چشم دوخته است.

حمید رضایی در جلسه ستاد مشترک مقابله با کرونا و پدافند غیرعامل آستانه اشرفیه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: در شرایط امروز برگزاری یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه جدایی مردم از حاکمیت را از اهداف شوم دشمنان انقلاب و رسانه های معاند نظام دانست و اظهار داشت: هوشیاری ، انسجام و وحدت اقشار مختلف مردم با مسئولین می تواند تمام این توطئه ها را نقش برآب سازد.

فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید بر اینکه باید با ایجاد امید و نشاط مردم را برای حضوری پرشور در انتخابات تشویق کرد یادآور شد: مردم ما همواره نقش مهمی در اداره کشور داشته اند و این امر از سوی مسئولین نظام نیز مورد تائید است.

رضایی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: باید بکوشیم تا مراسم هایی در شان امام راحل (ره) برگزار و در این آیین ها از سخنرانانی که مردم را به انسجام ملی دعوت می کنند استفاده شود.

وی در بخشی از سخنان خود نیز با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل یادآور شد: شناسایی تهدیدات و ارائه راهکارهای پیشگیرانه و از بین بردن اثرات تهدیدات از اهداف پدافند غیر عامل است.

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۴ جلسه شورای پدافند غیر عامل در این منطقه برگزار شده افزود: برگزاری همایش ها و دوره های اموزشی بصورت مجازی و غیر حضوری با موضوعات مقابله با شیوع ویروس کرونا ، بیماری های واگیردار ، نصب چادر ، آموزش پدافند هسته ای و همچنین برگزاری رزمایش های مختلف از جمله اقدامات ستاد پدافند غیر عامل در این شهرستان است.

رضایی با بیان اینکه پدافند غیر عامل این شهرستان طی یکسال گذشته اقداماتی تخصصی در حوزه مقابله با گیاه سنبل ابی در روستای گیلده داشته، افزود: مقابله با سنبل آبی در این شهرستان نیاز به تخصیص اعتبارات لازم دارد.

وی همچنین  اقدامات شورای پدافند این شهرستان را در بخش مقابله با بیماری کرونا موثر دانست و گفت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا و با برگزاری جلسات متعدد اقدامات پیشگیرانه در اولویت برنامه های این شهرستان قرار گرفت.

فرماندار آستانه اشرفیه  گفت: خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه در جهت مقابله به ویروس کرونا ، با همکاری و انسجام خوب کلیه مسئولین و مردم شهرستان همراه بود و رسانه های منطقه نقشی موثر در این خصوص داشتند.

رضایی یادآور شد: این در حالی است که نوسازی ساختمان مرکز بهداشت آستانه اشرفیه ، با توجه به نقش و جایگاه کادر درمان در جهت حفظ سلامت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که انتظار می رود این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو نیز گفت: با توجه به دستوالعمل های جدید ستاد مقابله با ویروس کرونا ، کلیه تفرجگاه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان تعطیل است و انتظار می رود شهرداری ها ، دهیاران و شوراهای اسلامی با جدیت نسبت به اجرایی شدن مصوبات در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

رضایی افزود: همچنین بر اساس این مصوبات ورود کلیه خودروهای غیر بومی نیز به این شهرستان ممنوع است.

مقام نخست گیلان در آموزش مجازی پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به پدافند غیر عامل اظهار داشت: توجه به بخش آموزش علمی و عملی در تحقق اهداف پدافند غیر عامل موثر است.

محمد علی ویشکایی ، با تاکید بر اینکه همراهی و مشارکت مردم بایستی در برنامه های پدافند غیر عامل جدی گرفته شود افزود: در سال گذشته در حوزه آموزش مجازی، استان گیلان مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: شورای پدافند غیر عامل استان ، برگزاری مانورهای مختلف را با هدف آمادگی جامعه در جهت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی در دستور کار خود قرار داده و نیاز است تا به منظور انجام چنین مانورهای اموزشی، سناریوهای مناسب جهت اجرا تهیه و طراحی شود.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، همچنین ضروری است تا در مانورهای پدافند غیر عامل، بخش های زیرساختی و سایبری مورد توجه قرار گیرد.

ویشکایی، ضمن قدردانی از تلاش ها و همکاری اعضای شورای پدافند غیر عامل شهرستان آستانه اشرفیه یادآور شد: در تمام برنامه های شورای پدافند غیر عامل بایستی همدلی و مشارکت اقشار جامعه به نمایش دراید.

وی به تعطیلات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می رود در تعطیلات چند روز آینده با ارائه برنامه های مناسب از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با تاکید بر رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری می تواند در مقابله با این بیماری موثر باشد.

ویشکایی به نقش تشدید نظارت ها نیز تاکید و یادآور شد: انتظار می رود عموم مردم به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس از حضور در اجتماعات و هرگونه دورهمی جلوگیری کنند.

وی در ادامه نیز به بیان برخی از اهداف و برنامه های شورای پدافند غیر عامل استانداری گیلان پرداخت.

در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، برخی از اعضای شورای پدافند غیرعامل و همچنین اعضای ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا به بیان اقدامات خود پرداختند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha