قانون فصل الخطاب مجریان انتخابات در خراسان شمالی است

بجنورد-ایرنا-ر ییس ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستایی و عشایری استان خراسان شمالی گفت: محور برگزاری انتخابات قانون و شرع مقدس است و قانون باید فصل الخطاب کارها باشد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، احمد برادران در نشست عوامل اجرایی انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ استان اظهارداشت :طبق  قانون نیز وزارت کشور مسوول اجرای قانون انتخابات و حسن برگزاری جریان انتخابات است.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان شمالی  افزود : در ۲۸ خرداد ماه رویداد سیاسی مهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود و حفظ بیطرفی، رعایت قانون و امانتداری ملاک اصلی برای مجریان انتخابات است.
برادران اظهارداشت : تقویم انتخابات و گام های تعریف شده به خوبی در استان در حال اجرا است، و  پیش بینی صندوق های رای، شعب سیار، اعضای سر صندوق، حفاظت از تعرفه ها، رابطان بهداشت و رعایت زمان برگزاری انتخابات باید مورد توجه فرمانداران و بخشداران باشد. ‌
در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر ، روستا و عشایری  در خراسان شمالی که همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود ۲۶ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف برگزاری این رویداد مهم را بر عهده دارند.
 در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰  از بین 863 هزار نفر از جمعیت استان خراسان شمالی  ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر در این استان واجد شرایط اخذ رای هستند  که این این افراد  ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رای اولی هستند که در  در ۲۴ شهر و ۷۴۷ روستای استان سکونت دارند.
در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.
همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha