۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 3061
کد خبر: 84356325
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه تهران: امام خمینی(ره) آزادی قدس را برای ما ترسیم کرد

تهران- ایرنا- فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، گفت: امام خمینی(ره) در پیام خودشان در خصوص قبول قطعنامه ۵۹۸ نکات عجیبی را گفتند و افق‌های بزرگی را برای ما روشن و آزادسازی قدس شریف را ترسیم کردند.

به گزارش ایرنا، سردار "حسن حسن‌زاده " روز یکشنبه در آیین تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پایتخت افزود: خرداد، ماه مقاومت و ایثار، شهادت و سالگرد ارتحال امام شهیدان است.

وی ادامه داد: ما در خرداد فتح خرمشهر را داریم؛ همان خرمشهری که فتح آن سبب شد موصل فتح بشود، همان خرمشهری که فتح آن سبب شد حلب فتح بشود و به فضل الهی حتما قدس شریف هم آزاد می شود.

سردار حسن‌زاده گفت: خرداد، ماه مقاومت است، چهارم خرداد سالروز آن شکست بزرگی است که توسط حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی تحمیل شد و یادآورعقب نشینی گسترده رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان است.

به گفته وی، اوایل خرداد امسال هم رژیم صهیونیستی بزرگترین شکست را در مقابل مردم قهرمان غزه تجربه کرد و بزرگترین پیروزی مردم غزه در یک جنگ ۱۲ روزه موشکی به دست آمد.

وی افزود: ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال همان امامی است که این مسیر و این راه و فرهنگ و این مکتب مقاومت و ایستادگی را بنیان گذاشت.

سردار حسن زاده بیان کرد: ۱۵ خرداد آغاز نهضت و قیام خونین امام بزرگ و بزرگوار ما است؛ همان قیامی که منشاء تمام این مقاومت ها و ایستادگی هاست و شهدای ۱۵ خرداد از این جهت بسیار مورد توجه و تفقد حضرت امام خمینی (ره) بوده اند.

وی افزود: یکی از شهدایی که امروز تشییع شد به هنگام شهادت ۱۷ سال داشت و در فکه شناسایی شده و دومین شهید عزیز و بزرگوار ما ۲۴ ساله بود که در شرق دجله به شهادت رسیده است.

وی اضافه کرد: ۲ شهید عزیز مدافع حرم دیگر در مسیر دیرالزور و تدمور در خاک سوریه به شهادت رسیده اند.

حسن زاده با اشاره به قبول قطعنامه پایان جنگ تحمیلی گفت: خیلی ها تصور کردند با قبول قطعنامه، پذیرش این شرایط و نوشاندن جام زهر، مسیر مقاومت تمام می شود.

وی ادامه داد: اما امام راحل در پیام خودشان در خصوص قبول قطعنامه ۵۹۸ نکات عجیبی را گفتند و افق های بزرگی را برای ما روشن و آزادسازی قدس شریف را به ما یادآوری کردند.

وی ادامه داد: برای بعضی ها عجیب بود قطعنامه پذیرفته شد اما پیام پذیرش قطعنامه، سرتا پا پیام حماسه بود.

سردار حسن زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهدای عزیز شما رفتید و ما شاهد فتنه ها بودیم؛ فتنه ۷۸، فتنه ۸۸، فتنه ۹۶ و فتنه ۹۸ اما شهدا نویدی به شما بدهم که مردم ما خوب ایستادند.

وی افزود: شهدای عزیز،  امام و رهبر معظم انقلاب ما در ایام نوروز خودشان قدوم مبارکشان را در خاک شلمچه گذاشتند، حضور پیدا کردند.

سردار حسن زاده ادامه داد: به برکت خون شهرا،  به برکت نورانیت آن خاکی که در شلمچه و در سایر جبهه های نبرد حق بر علیه باطل آغشته به خون شده بود، ما در نبرد فرهنگی پیروز شدیم.

وی گفت: در عین حالی که امام فرمودند که تهاجم فرهنگی، شبیخون و ناتو فرهنگی است، مردم ما بیدار اما مسوولان ما خواب بودند؛ اما شهدای گمنام بدانید، رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ فرمودند، ما در نبرد فرهنگی پیروز شدیم.

حسن زاده به چرایی این صحبت معظم له اشاره کرد و توضیح داد: آنها نمی خواستند فرهنگ، مکتب و راه شما به نسل جدید و نسل های بعدی منتقل بشود اما "شهید حججی" که آن طور ایستاد، مقاوم و مصمم به دنیا نشان داد که مردم مسیر شما را به خوبی فرا گرفته اند و به خوبی طی می کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: شهدای عزیز،  در این مدتی که شما نبودید هر جا مسوولان کوتاهی کردند مردم جبران کردند و ملت قدرشناس شما هستند.

سردار حسن زاده خاطرنشان کرد: مردم خوبی داریم که به شدت پایبند شهدا و اهداف آنان هستند.

همه به میدان انتخابات بیایند

سردار حسن‌زاده در بخش پایانی سخنان خود پیام شهدا برای مردم ایران را توصیف کرد و گفت: امروز می‌خواهم پیام شهدا را به مردم بگویم؛ امروز ادامه عملیات الی بیت المقدس از انتخابات ۱۴۰۰ می‌گذرد. در این مرحله از عملیات آرمان‌ها و اهداف گام دوم انقلاب اسلامی تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه داد: امروز شهدا در آستانه این عملیات بزرگ پیش ما آمدند و پیامشان این است که ای مردم ما در همه میادین موفق عمل کردیم. در عملیات‌ها محاصره شدیم، آب نداشتیم اما برای سربلندی شما ایستادگی کردیم و جانمان را دادیم اما تسلیم نشدیم. حاج قاسم می‌گوید که من در میدان نبرد ۳۳ روزه حضور داشتم و موفق بودیم. در میدان حلب، موصل و یمن حضور پیدا کردیم و با تبعیت محض از رهبری موفق شدیم.

حسن زاده خاطرنشان کرد: شهدا می‌گویند امروز میدان گسترده‌ای فراهم شده است و شما باید جولان بدهید. به بی‌ادبی‌ها و بی‌احترامی‌هایی که در بعضی گفت‌وگوها می‌شود توجه نکنید. رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران در نهایت ناامیدی ایستاده‌اند که آیا می‌توانند به مشارکت پایین شما امید داشته باشند.

وی گفت: حاج قاسم و شهدا می‌گویند که امروز تنها میدانی است که پیروزی در آن برابر تثبیت تمام پیروزی‌ها و دستاوردها و شکست در آن برابر با شکست تمام دستاوردهایی است که به برکت خون شهدا به دست آمده است. باید همه به میدان بیایند.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، امروز /یکشنبه/ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در بوستان اندیشه تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha