انتقال آب به شهرستان‌های شرقی کرمان از طرح‌های مهم حوزه آبی کشور است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان، پروژه خط انتقال آب به شهرستان‌های شرقی این استان را یکی از مهمترین طرح‌های حوزه آبی کشور دانست و گفت: سد نسا دارای آب پایدار، باکیفیت و قابل اطمینانی برای مردم منطقه است که امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوان ظرف ۲ ماه آینده آب خام این سد را به تصفیه خانه رساند.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز دوشنبه در بازدید از عملیات اجرایی خط انتقال آب به شهرستان های شرقی استان کرمان ، خواستار سرعت بخشیدن و کار شبانه روزی به منظور به ثمر نشستن هرچه سریع تر این پروژه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان نیز گفت: عملیات احداث خط انتقال آب به شهرستان های شرقی این استان از سال ۹۰ آغاز شده که شامل ۵۵ کیلومتر خط انتقال از سد نسا تا شهر بم، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه و ۴۰ کیلومتر خط برق است و عمده کار در سال های ۹۸ و ۹۹ انجام شده است.

علی رشیدی اظهار داشت: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای انجام این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هزینه شده و به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به منظور اتمام پروژه نیاز است.

وی ادامه داد: آب سد نسا در فاز دوم این پروژه قرار است به شهرستان های فهرج، ریگان و نرماشیر در شرق استان کرمان انتقال پیدا کند.

استاندار کرمان صبح امروز از پروژه در دست احداث خط انتقال آب به شهرهای بم و بروات شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه و سد نسا بازدید کرد.

زینی وند با همراهی مدیرکل حوزه استاندار، مدیرعامل آب منطقه ای کرمان، امام جمعه و فرماندار بم از نزدیک در جریان روند احداث پروژه خط انتقال آب به شهرستان های شرقی این استان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha