۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۰
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84357512
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۷۶۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۷۶۴ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در استان کشف و ضبط شد و سخت گیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

علیرضا صبوری عصر دوشنبه در شورای راهبردی توسعه مدیریت استان اظهار داشت: ۲ هزار مگاوات برق در کشور توسط ماینرها مصرف می شود که سهم  خراسان شمالی ۱۰ مگاوات است و اگر این میزان از برق مصرفی را بر هر دستگاه ماینر تقسیم کنیم، پیش بینی می شود در استان ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر وجود داشته باشد که تاکنون ۷۶۴ دستگاه کشف شده است.

وی تصریح کرد: ویلاهای حومه شهر، دامداری ها، سوله های غیرفعال و مرغداری ها از مکان هایی هستند که برای نصب دستگاه های ماینر قابل صرفه اند،  ضمن اینکه بخش کشاورزی ارزانترین تعرفه برق را تشکیل می دهد و این تفاوت موجب نصب دستگاه ماینر در واحدهای کشاورزی می شود.

صبوری با تاکید بر رعایت صرفه جویی در مصرف برق گفت: با خاموشی های مقطعی سعی شد تا کمبود برق استان جبران شود ضمن اینکه برق هیچ مرکز درمانی تاکنون قطع نشده است و اگر مردم صرفه جویی کنند تابستان سخت امسال را نیز سپری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا ساعات اداری استان تغییر یافته است، عنوان کرد: با اجرای این طرح برق ۷۱ هزار مشترک خانگی قظع نمی شود و در مصرف برق صرفه جویی مناسبی می شود.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: تکلیف شده است تمامی دستگاه های اداری در ساعات اداری ۵۰ درصد و در ساعات غیراداری ۹۰ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش برق داشته باشند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است؛ با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha