جلیلی: دولت سایه باید به یک گفتمان تبدیل شود

شهرری - ایرنا - سعید جلیلی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در دولت سایه برای هر مشکل برنامه ریزی خاصی شده است و این دولت باید به یک گفتمان تبدیل شود، مسئولان باید بدانند که سایه مردم بر سرشان است و نمی توانند هر کاری که دوست دارند انجام دهند.

سعید جلیلی چهارشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد فیروزآبادی شهرری افزود: تمام برنامه هایی که با کمک کارشناسان در دولت سایه تهیه کرده‌ایم با مطالعه و برنامه ریزی دقیق است و هر کاندیدای بخواهد مناظره اختصاصی با وی انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه کشور را نمی توان با تعارف اداره کرد، اظهار داشت: تمام برنامه های مطرح شده از سوی ما قابل دفاع است و اگر کسی نقدی دارد حاضریم مناظره داشته باشیم.

جلیل با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته سایه به سایه تحولات و مشکلات کشور را با حضور جوانان نخبه و اساتید دانشگاه زیر نظر داسته ایم، افزود: به راحتی می توان با برنامه ریزی دقیق از مشکلات کشور عبور کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با اشاره به اینکه برای حل مشکلات کشور در چهار سال آینده نمی شود مملکت را به صورت روزمرگی و اکتفا کردن به حداقل ها اداره کرد، افزود: برای حل مشکلات نیازمند یک جهاد کلی در میان مردم و مسئولان هستیم.

جلیلی یادآور شد: کشور درچهار سال آینده نیازمند یک جهش است و برای ایجاد آن باید بدون تعارف و با برنامه عمل کرد، به هر میزان که مسئولان زیر بار مسئولیت بروند به همان میزان مشکلات گرانی، تورم، مسکن و بیکاری جوانان از روی دوش مردم برداشته خواهد شد.
وی تاکید کرد: امروز کشور فرصت های زیادی در حوزه های مختلف کشاورزی، شیلات، صنعت، گردشگری و سایر رشته ها دارد که باید دولت آینده بتواند از آنها استفاده کند.

مناظره های تلویزیونی شبیه مسابقه هوش شده است

جلیلی: دولت سایه باید به یک گفتمان تبدیل شود

وی درخصوص مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: مناظره ها شبیه مسابقه هوش است، یک سوال به نامزدها می دهند باید در چهار دقیقه جواب کاملی بدهد در اینجا نیز کاندیداها با تعارف جواب می دهند، در مناظرات باید به گونه ای باشد که نامزدها راه حل عملی را بیان کنند نه به صورت نظری و به صورت تعارف موضوعی را جواب دهند.

جلیلی با بیان اینکه مردم باید با یکدیگر در خصوص برنامه های مامزدها صحبت کنند، عنوان کرد: امروز وظیفه همه ما است که در این چند روز مانده به انتخابات آگاهانه همه مردم را بر سر صندوق های رای بیاوریم و انتخاب درستی انجام دهیم.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان داده است که هر جا ملت پا به عرصه گذاشته اند شاهد تحولات عظیم مانند هشت سال جنگ تحمیلی بوده ایم و هر جا مردم پای کار نبودند شرایط خوبی رقم نخورده است.
وی تاکید کرد: دولت آینده ایران باید بداند که نمی شود کشور را با مدیران کل و معاونان اداره کرد بلکه باید شرایطی فراهم شود که مردم پای کار بیایند و مسئولان نیز بدون تعارف پاسخگوی عملکردشان به مردم باشند.

جلیلی با بیان اینکه آیه های قرآن به ما می آموزد که نباید قول کاری را دهیم که از پس آن بر نمی آییم، افزود: اینکه نامزدها قول هایی می دهند در فضای انتخابات که نمی توانند از عهده آن بربیایند خشم خداوند را موجب می شوند.

وی تاکید کرد: اگر در انتخابات توجه لازم را نداشته باشیم ممکن است کشور در مسیری قرار بگیرد که طی هشت سال آینده نتواند تعالی ملت ایران را رقم بزند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر چهارشنبه از روستای عشق آباد از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری بازدید و سپس به زیارت سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رفت و حضور درجمع نمازگزاران مسجد فیروزآبادی پایان بخش برنامه های وی در شهرستان ری بود.

سعید جلیلی به همراه مشاوران و تیم انتخاباتی خود ساعت ۲۱.۳۰ دقیقه به مسجد فیروزآبادی ری آمد در بدو ورود طرفدارن این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با شعارهایی مانند صلی الی محمد یاور رهبر آمد، یاور مستضعفان برس به داد ایران، خامنه ای زنده باد جلیلی پاینده باد، نه سازش نه تسلیم یاور جلیلی هستیم وی را مشایعت کردند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha