مجتمع پتروپالایش مکران نقش مهمی در اشتغال و توسعه جاسک دارد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: مجتمع پتروپالایش مکران با واحدهای پالایشگاهی به ظرفیت ٣٠٠ هزار بشکه نفت خام در روز نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان جاسک دارد.

فریدون همتی پنجشنبه شب در بازدید از طرح های نفتی سواحل مکران در بازدید از مجتمع پتروپالایش مکران با بیان اینکه استقرار شرکت های بزرگ حوزه نفت به توسعه جاسک کمک می کند، بر اجرای تکلیف مسوولیت های اجتماعی این شرکت های مستقر تاکید کرد.
وی ادامه داد: استان هرمزگان نیز مانند گذشته آمادگی دارد نسبت به رفع مشکلات و همچنین حمایت‌های لازم در راستای تکمیل طرح ها تمامی مدیران مرتبط را پای کار آورد.
با دستور استاندار هرمزگان مجموعه مجتمع پتروپالایش مکران، قرار است در احداث پارک ساحلی جاسک در قالب مسئولیت های اجتماعی مشارکت کند.
این مجموعه با واحدهای پتروشیمی شامل آروماتیک، پلیمری، الفین و با ظرفیت تولید بیش از ١٤ میلیون تن و ١٦ نوع محصول در سال که در زمینی به مساحت هزار هکتار در حال اجراست.
بر اساس اعلام مدیر این مجموعه با حمایت های استاندار هرمزگان، مجوزهای مربوطه از وزارت نفت، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت راه و شهرسازی دریافت شده است.
پالایشگاه اول این مجموعه به ظرفیت ٦٠ هزار بشکه نفت خام در روز نیز خریداری و عملیات انتقال تجهیزات آن به کشور نیز آغاز شده است.
همچنین بنا بر این گزارش این مجموعه، مطالعات EIA، مطالعات ژئوتکنیک، طراحی کانسپ، بیسیک و دیتل سایت مخازن پالایشگاه، طراحی مهمانسرای مجتمع، طراحی کارگاه مرکزی و انبار قطعات یدکی و طراحی ساختمان آتش نشانی و درمانگاه انجام شده است.
جاده دسترسی اصلی سایت نیز به طول شش کیلومتر، جاده حراستی، خط انتقال برق، تجهیزکارگاه احداث شده، مهمانسرا، ١٦ عدد سوله انبار و کارگاه مرکزی به مساحت ٣٢ هزار متر مربع، چهار پلنت بچینگ مجتمع نیز درحال احداث است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha