موانع طرح‌های شرکت پتروپالایش مکران جاسک رفع می‌شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان پنجشنبه شب از محل احداث شرکت پتروپالایش مروارید مکران در منطقه بونجی جاسک بازدید و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات اجرای طرح‌های این شرکت را مورد بررسی قرارداد.

فریدون همتی در حاشیه بازدید از این طرح و پیگیری برای رفع موانع اجرایی آن افزود: به منظور رفع مشکل معارضان اراضی واگذاری به این شرکت، ضمن تعامل با افراد صاحب حقوق، از ظرفیت دستگاه قضایی و فرمانداری جاسک نیز استفاده خواهد شد.
وی همچنین در این دیدار بر استفاده از توانمندی نیروهای بومی منطقه در طرح‌های در حال اجرای شرکت مروارید مکران جاسک تاکید کرد.
مجتمع پتروپالایش مکران با واحدهای پالایشگاهی به ظرفیت ٣٠٠ هزار بشکه نفت خام در روز نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان جاسک دارد.
 مجموعه مجتمع پتروپالایش مکران، با واحدهای پتروشیمی شامل آروماتیک، پلیمری، الفین و با ظرفیت تولید بیش از ١٤ میلیون تن و ١٦ نوع محصول در سال که در زمینی به مساحت هزار هکتار در حال اجراست.
بر اساس اعلام مدیر این مجموعه با حمایت های استاندار هرمزگان، مجوزهای مربوطه از وزارت نفت، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت راه و شهرسازی دریافت شده است.
پالایشگاه اول این مجموعه به ظرفیت ٦٠ هزار بشکه نفت خام در روز نیز خریداری و عملیات انتقال تجهیزات آن به کشور نیز آغاز شده است.
همچنین بنا بر این گزارش این مجموعه، مطالعات( EIA)، مطالعات ژئوتکنیک، طراحی کانسپ، بیسیک و دیتل سایت مخازن پالایشگاه، طراحی مهمانسرای مجتمع، طراحی کارگاه مرکزی و انبار قطعات یدکی و طراحی ساختمان آتش نشانی و درمانگاه انجام شده است.
جاده دسترسی اصلی سایت نیز به طول ۶ کیلومتر، جاده حراستی، خط انتقال برق، تجهیزکارگاه احداث شده، مهمانسرا، ١٦ عدد سوله انبار و کارگاه مرکزی به مساحت ٣٢ هزار مترمربع و چهار پلنت بچینگ مجتمع نیز درحال احداث است.»
استاندار هرمزگان در این روز به همراه حسین رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با مردم روستای «گزدان جاسک» دیدار و پیگیر درخواست های مردمی شد. همچنین در جمع منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر جاسک و لیردف حضور یافت.
همتی سپس از مجموعه ورزشی جاسک بازدید و با ورزشکاران حاضر به گفت وگو نشست و مشکلات این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.
وی در مسیر برگشت به بندرعباس نیز پس از توقف در مبادی ورودی شهرها ضمن عرض خداقوت به نیروهای انتظامی و امدادی آخرین وضعیت ورود و خروج به شهر و روستاهای هرمزگان را جویا شد.
استاندار هرمزگان روز پنجشنبه به منظور شرکت در آیین افتتاح طرح ملی و راهبردی خط انتقال نفت گوره - جاسک و پایانه صادراتی در جاسک به این شهرستان سفر کرد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha