۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84361529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا ۴۵۰ میلیارد ریال به حوزه صنایع‌ دستی کردستان آسیب زد

سنندج - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کردستان گفت: کرونا به حوزه صنایع‌دستی استان طی این ۲ سال بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال آسیب زده است.

فرهاد حامدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به صنعتگران و هنرمندان بسیاری که در بخش صنایع دستی کردستان فعالیت دارند، این هنرمندان در سطح ملی و جهانی به راحتی قابل معرفی و رقابت با صنعتگران و هنرمندان سایر کشورها هستند و بر همین اساس لازم است با همکاری و همفکری از این پتاسیل بهره بیشتری برد.

وی افزود: همکاری و حمایت از جمله مولفه‌هایی هستند که فعالان و هنرمندان حوزه صنایع دستی کردستان نیاز دارند و انتظار می‌رود مسوولان ارشد استانی در راستای حمایت هر چه بیشتر از این صنعتگران گام‌های ارزنده‌ای را بردارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به اینکه وسعت کار هنری و صنایع دستی در استان بسیار زیاد است، عنوان کرد: یکی از مشکلات در حوزه عرضه صنایع‌دستی عدم حضور گردشگران داخلی و خارجی در دوران شیوع ویروس کرونا است و قطعا اگر صنعت گردشگری استان در پساکرونا  فعال‌تر شود شاهد رونق بیش از پیش در حوزه صنایع‌دستی خواهیم بود.

وی گفت: بیمه صنایع‌ دستی و فرش یکی است و صنعتگران در زمینه بیمه تامین اجتماعی دچار مشکل شده‌اند و این مشکل باعث دلسردی بخش زیادی از صنعتگران شده است که خوشبختانه وزارت متبوع و در راس آن معاون صنایع دستی کشور پیگیر حل این مشکل هستند.

حامدی یادآور شد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد حمایت‌های هر چه بیشتر از صنعتگران و هنرمندان باشیم و کمبودها و کاستی‌های این حوزه تا حدودی جبران شود.

بیش از ۴۵ هزار هنرمند استان کردستان در ۴۲ رشته مختلف صنایع ‌دستی فعالیت می‌کنند. از مجموع رشته‌های فعال صنایع دستی ۲۱ رشته‌ بومی است. ۱۸ هزار و ۶۴۰ نفر صنعتگر استان در سامانه سازمان میراث فرهنگی دارای شناسه فعالیت هستند که از این تعداد چهار هزار و ۸۰۰ نفر بیمه تامین اجتماعی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha