۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84363142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت پروژه آبخیزداری در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: هفت پروژه آبخیزداری با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

پیمان فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح‌ها به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: حجم عملیات در این هفت پروژه ۱۹ هزار و ۲۰۱ مترمکعب بوده و با اجرای آن برای ۹ هزار و ۲۲۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این هفته، در حوزه منابع طبیعی بانه زیرحوزه نمشیر، یک پروژه با حجم عملیات چهار هزار و ۴۲ مترمکعب و سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال افتتاح شده و برای یک هزار و ۹۸۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: در دیواندره و زیرحوزه کرفتو، یک پروژه آبخیزداری با ۲ هزار و ۴۱۰ مترمکعب حجم عملیات، اشتغالزایی برای یک هزار و ۱۵۹ نفر و سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

فتاحی دیگر طرح قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی را، در دیواندره زیر حوزه خورخوره، با عملیات حجم سه هزار و ۸۰۰ مترمکعب، اشتغالزایی برای یک هزار و ۹۸۵ نفر و با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: همچنین در دیواندره و زیر حوزه آقکند، یک طرح با سه هزار و ۴۳۲ مترمکعب حجم عملیات و سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای یک هزار و ۴۰۷ نفر افتتاح خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: در سروآباد و زیرحوزه آلمانه، طرحی با یک هزار و ۵۴۵ مترمکعب حجم عملیات، سرمایه گذاری هفت میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۸۸۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

فتاحی گفت: در سنندج زیر حوزه ماچکه طرحی با ۲ هزار و ۴۷۲ مترمکعب و سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریالی به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۸۷۹ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: از دیگر پروژه های قابل افتتاح، طرحی در کامیاران و زیر حوزه کومایین با سرمایه ‌گذاری ۱۰ میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال با یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب حجم عملیات و ظرفیت اشتغالزایی برای ۹۲۴ نفر است.

در تقوم ایران، از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha