ستاد تبلیغات انتخاباتی عبدالناصر همتی در یزد افتتاح شد

یزد- ایرنا- ستاد تبلیغات انتخاباتی عبدالناصر همتی یکی از هفت نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شنبه شب با حضور جمعی از فعالان سیاس و فرهنگی و با توجه به شیوع ویروس کرونا ، ضمن رعایت نکات بهداشتی با فاصله گذاری اجتماعی در شهر یزد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین همسر این نامزد به صورت مجازی به اهمیت انتخابات و نقش مردم و سابقه مردم یزد در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و پس از آن اشاره کرد و گفت: مردم باید با هر دیدی حضوری پرشور در پای صندوق‌های اخذ رای در این دوره داشته باشند.

سپیده شبستری افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات مظهر وحدت ملی و به نفع مردم و کشور است و قهر کردن و رای ندادن هیچ دردی را برای آینده کشور دوا نمی‌کند.

وی اظهار کرد: مردم ایران همه دارای حق رای هستند و باید از حقوق مسلم خود با مشارکت جدی در عرصه انتخابات استفاده کنند و به میراث شهیدان عنایت داشته باشد.

این فعال فرهنگی اظهارکرد: مردم یزد در دامن خود نخبگان و شخصیت‌های ارزشمندی را پرورش دادند که می توان به شخصیت های مختلفی از جمله حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی نمونه بارز آن و دیگرانی که در کشور به نقش آفرینی مشغول هستند، نام برد.

شبستری تاکید کرد: برای تعالی کشور هر فردی در هر مسوولیتی که دل در گرو ایران و آبادانی و سربلندی آن دارد باید با همدلی در پای صندوق‌های اخذ رای حضور بهم رساند.

همچنین ونوس عامری رییس ستاد تبلیغات انتخابات یادشده به اهمیت همکاری و مشارکت مردم در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: یزد شهر میراث جهانی است و سابقه روشنی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی دارد .

وی ابراز امیدواری کرد که مردم سختکوش یزد برای تعیین سرنوشت خود و کشور از حق رای در انتخابات پیش‌رو به نحو مناسب استفاده کنند و رسالت ملی خود را انجام دهند.

هم اکنون ستاد تبلیغات انتخابات هر هفت نامزد از جمله آقایان همتی، سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده، محسن مهرعلیزاده و سعید جلیلی در برخی مناطق شهر یزد فعال است،  

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد نیز برگزار می‌شود .

 یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار  نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

در یزد  ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه  نفر عضو هستند.

همچنین  به گفته دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد  هزار و ۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای، آرای مردم استان را در انتخابات پیش رو  جمع‌آوری می‌کند که این تعداد  نسبت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ شعبه افزایش دارد و یکی از دلایل افزایش آن رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در چارچوب طرح حفظ سلامت عمومی رای دهندگان در برابر ویروس کرونا و پیشگیری آنها از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است.

محمدعلی شاه حسینی افزود: از این تعداد، ۹۶۶ شعبه ویژه جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه هم برای جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شد و از مجموع شعبه های رای  هزار و ۲۶۸ مورد ثابت و سیار شهری است و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی هم برای انتخابات در نظر گرفته شد.

وی همچنین اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار نفر در کار برگزاری انتخابات پیش رو با ستاد یادشده همکاری دارند و وی پیشتر تعداد افراد واجد شرایط حق رای را ۷۳۳ هزار نفر در استان اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha