۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84364528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمای زودرس بهاره تولید گیلاس در مهاباد را ۳۰ درصد کاهش داد

مهاباد- ایرنا- کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: سرمای زودرس بهاره در سال جاری میزان تولید و برداشت گیلاس را در این شهرستان حدود ۳۰ درصد کاهش داده است.

سعید کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از مجموع ۱۲۳ هکتار از باغ‌های گیلاس این شهرستان پیش بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار پنج تُن محصول برداشت شود.

وی گیلاس محلی، مشهد و اصلاح شده فید و قرمز را از انواع ارقام محصول گیلاس تولیدی باغ‌های منطقه عنوان کرد و گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۶۱۵ تُن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: برداشت گیلاس در مناطق سردسیر و کوهستانی این شهرستان همچنان ادامه دارد و برداشت این محصول تا ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: گیلاس مهاباد دارای ارقام گوناگون از تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز، ارقام محلی زودرس و سایر ارقام بوده و در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

کریمی بیان کرد: بخش زیادی از میوه‌های هسته‌دار این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و بخش دیگری نیز برای تهیه آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha