طرح نسخه الکترونیک از وظایف سازمان تامین اجتماعی است

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طرح نسخه الکترونیک از وظایف این سازمان بوده و به استناد تکلیف قانونی فقط در شرایطی هزینه‌ها پرداخت می‌شود که بیمارستان‌ها نیز به سامانه نسخه الکترونیک متصل شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی پروژه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها برگزار شد، اظهار داشت: از زمان توقف صدور دفترچه‌های کاغذی از اسفند ۹۹ تاکنون اقدامات مهمی برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک انجام شده و برنامه ها به درستی در مسیر صحیح پیش رفته است.

وی افزد: افزایش سرعت و پایداری کامل سامانه نسخه الکترونیک مهمترین برنامه در دست اجرای سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فنی و تکنیکی این طرح است و موضوع مهم دیگر اتصال سامانه نسخه الکترونیک با سایر دستگاه‌ها و در صدر آنان سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با جدیت در حال اجرای آن هستیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تعداد موارد قطعی و کندی سیستم نسخه الکترونیک از ابتدای سال جاری تا کنون روند کاهشی مناسبی دارد، گفت: یکی از موضوعات مهم آگاهی دقیق و اشراف حوزه‌های تخصصی نسبت به بروز اشکال در سامانه‌ها و توانایی واکنش به موقع برای رفع ایرادات احتمالی است که در این زمینه نیز پیشرفت خوبی داشته‌ و پایداری سامانه طی هفته‌های اخیر به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

سالاری تأکید کرد: هدف نهایی ما پایداری کامل و افزایش سرعت سامانه است که با تمهیدات اتخاذ شده این هدف کاملا در دسترس است و از تلاش ارزشمند و توام با اراده مجموعه همکاران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات نیز تشکر می‌کنم.

وی افزود: در مراحل پایانی این کار بزرگ قرار داشته و به زودی باید به حذف کامل کاغذ برسیم و کارهای نهایی را برای تحقق این هدف انجام دهیم. با سایر دستگاه ها نیز همکاری خوبی داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از همکاری بیمه مرکزی برای پیشبرد برنامه نسخه الکترونیک نیز قدردانی کرد و گفت: اعمال تعهدات بیمه‌های تکمیلی در مراکز درمانی کار بسیار مهم و ارزشمندی است که با همکاری بیمه مرکزی انجام می‌شود و با این کار نیاز بیمه شدگان به ارائه اسناد کاغذی به بیمه‌های تکمیلی نیز رفع می‌شود.

سالاری همکاری وزارت بهداشت برای اتصال سامانه‌های بیمارستانی به سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی را در موفقیت این برنامه بسیار کلیدی ارزیابی کرد و افزود: با وزارت بهداشت جلسات و مذاکرات متعددی داشته و اراده خوبی برای پیشرفت کار وجود دارد، البته نیازمند همکاری بیشتر بوده تا مراکز دانشگاهی به سرعت به سامانه نسخه الکترونیک متصل شوند.

وی نسخه الکترونیک را یکی از تکالیف سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: به استناد تکلیف قانونی خود فقط در شرایطی هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم که بیمارستان ها به سامانه نسخه الکترونیک متصل شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: نسخه الکترونیک از پروژه‌های بسیار مهمی است که با وجود نداشتن نمود فیزیکی تأثیر ملموس و بسیار قابل توجهی بر زندگی مردم دارد و امیدواریم گام‌های نهایی این طرح مهم و حذف کامل کاغذ از فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی را برداریم.

در این جلسه تعدادی از مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha