۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۹
کد خبر: 84367615
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درختان ورامین بار پوستر دادند!

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۹
کد خبر: 84367615
سیدحسن میری
درختان ورامین بار پوستر دادند!

تهران- ایرنا- با نزدیک شدن به پایان تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی، طرفداران برخی از نامزدهای انتخابت شوراها در ورامین، پوسترهای تبلیغاتی را روی شاخه درختان نصب کردند تا به گفته مردم، درختان خیابانی چون چنار، بار پوستر دهند.

درختان ورامین بار پوستر دادند!

به گزارش ایرنا، با آغاز زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی، طرفداران نامزدهای انتخابات شورا با شور و شوق وصف ناپذیر، با استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغی، فرد مورد نظر خود را به مردم معرفی می‌کنند که در این بین، نصب پوستر یکی از مهمترین شیوه تبلیغات این افراد است.

هر چند که شهرداری ورامین بیش از ۳۰ نقطه را برای تبلیغات نامزدهای انتخابات در نظر گرفته است، ولی اغلب طرفداران نامزدها پوسترهای خود را در مکان‌های عمومی نصب کنند که البته کمیته امحاء ستاد انتخابات، هر روز نسبت به جمع‌آوری اقلامی که در اماکن ممنوعه نصب شده اقدام می‌کند.

در جدیدترن اقدام، طرفداران نامزدهای انتخابات شورا، هزاران پوستر تبلیغاتی را با استفاده از نخ به شاخه‌های درختان وصل کردند تا تنها مکان باقیمانده در شهر نیز از تبلیغ افراد بی نصیب نماند، اقدامی که علاوه بر ایجاد مناظری ناخوشایند، به فضای سبز شهر نیز آسیب وارد کند.

طرفداران نامزدها شب هنگام با استفاده از لودر، بالابر و ماشین‌های حمل مرغ که از ارتفاع زیادی برخوردار است، پوستر نامزدها را به شاخه‌های درختان گره می‌زنند و به جرأت می‌توان گفت درختی در ورامین بدون پوستر وجود ندارد.

برخی از مردم ورامین با کنایه اظهار می‌دارند که درختانی که بار میوه نمی دهند، به برکت تبلیغات نامزدها به بار نشسته‌اند.

نصب پوستر بر روی درختان آسیب جدی به فضای سبز وارد می‌کند

مدیر سازمان فضای سبز شهرداری ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: نصب پوستر بر روی درختان آسیب جدی به فضای سبز وارد می‌کند.

محسن میرزایی افزود:چون پوسترهای تبلیغاتی با نخ به شاخته درختان گره زده شده است ، مجبوریم برای امحاءآنان، شاخه درختان را بریده و آثار تبلیغاتی را حذف کنیم، که این امر علاوه بر صرف هفته ها زمان و استفاده از ده‌ها نیروی انسانی، مشکلاتی را برای پوشش گیاهی منطقه به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: اگر نخ گره زده شده روی شاخه باقی‌ بماند، به دلیل ممانعت از رشد شاخه، به سلامتی درخت آسیب وارد می‌کند و بر اثر مرور زمان، ممکن است شاخه از محل درخت شکسته و روی خودروها و یا عابران پیاده سقوط کند.

بیش از ۱۶ هزار عدد اقلام تبلیغاتی در سطح ورامین جمع‌آوری شده است

مسوول کمیته امحاء ستاد انتخابات شهرستان ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات شورا و ریاست جمهوری تا کنون، بیش از ۱۶ هزار عدد اقلام تبلیغاتی که در مناطق غیرمجاز نصب شده بود، جمع آوری گردید.

رحمان میرزایی افزود: تا کنون بیش از ۴۰۰ عدد بنر تبلیغاتی با اندازه غیرقانونی و بیش از ۱۶ هزار پوستر نصب شده روی دیوار، پل‌های عابر پیاده، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای برق و مخابرات، صندوق‌های صدقات و علائم راهنمایی و رانندگی حذف و امحا گردیده است.

وی تصریح کرد: ۲ گروه فعال کمیته امحاء ستاد انتخابات با استفاده از ۲ دستگاه واترجت و ۱۴۰ نفر ساعت نیرو، در مناطق مختلف ورامین حضور پیدا کرده و نسبت به امحاء آثار تبلیغاتی غیرمجاز اقدام می‌کند.

وی تأکید کرد: بر اساس تبصره ۴ الحاقی پانزدهم شهریور سال ۱۳۸۵ استفاده از هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر ممنوع است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

شورای شهر ورامین ۹ عضو دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha