مشکلات اقتصادی خراسان شمالی در تبلیغات استانی نامزدها مغفول ماند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت و گو با شبکه استانی اترک به مشکلات اقتصادی و راهکار حل آن اشاره ای ارائه نکردند.

مجید درخشانی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر خواهان توسعه استان هستیم باید در ابتدا صنایع پایین دستی صنایع مادر استان از جمله سیمان بجنورد، مجتمع لوله گستر و فولاد اسفراین، پتروشیمی بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان را توسعه دهیم، چرا که مواد اولیه لازم توسط این واحدها در دسترس است.

وی گفت: اگر قرار است در استان سرمایه گذاری مناسبی انجام شود باید بر مبنای فعالیتی کارشناسی و امکان سنجی انجام شود تا منتج به سودآوری بیشتر شود بنابراین ما نیز در این مورد باید به صورت علمی وارد شویم این همان موضوعی بود که نامزدهای انتخاباتی به صورت شعاری به برخی مشکلات اشاره کردند و راهکاری ارائه ندادند.

وی اضافه کرد: در بخش فولاد، تولید قطعات، تولید فولاد آلیاژی، نورد مقاطع سنگین و سبک و عملیات حرارتی فولاد و در بخش پتروشیمی نیز تولید متیل آمین که در صنایع مختلف از جمله غذایی، دارویی و کشاورزی کاربرد دارد نمونه هایی هستند که مطالعات و امکان سنجی آن توسط اداره کل اقتصاد و دارایی انجام شده تا زنجیره این صنایع تکمیل شود که هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری به آن اشاره نکرد.

درخشانی عنوان کرد: اگر ما بتوانیم زنجیره صنایع مادر استان را تکمیل کنیم قدم بزرگی برای توسعه استان برداشته ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه کشاورزی و گردشگری پیشران اقتصادی استان را تشکیل می دهند، افزود: این استان با ظرفیت ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی، رتبه سوم تولید زعفران و تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن انگور موقعیت مناسبی برای راه اندازی صنایع تبدیلی دارد که اگرچه برخی از این موضوعات در برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری وجود داشت ولی راهکاری برای اجرای این فرآیند ارائه نشد.

وی بیان کرد: این استان با داشتن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک ظرفیت خوبی برای تولید لبنیات دارد که اکنون ۱۰ واحد تولیدی لبنیات این استان تعطیل هستند و نیاز است صنایع تبدیلی در این زمینه احداث و از خام فروشی این مواد اولیه جلوگیری شود.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

براساس آخرین آمار ۲۵ هزار  نفر عوامل برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ را در خراسان شمالی بر عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha