خرداد، ماه هم‌صدایی و خلق حماسه‌های ماندگار

ایلام - ایرنا - چه ماه‌ عجیبی است این خرداد، دارای ‌میدان ‌مغناطیسی و نیروی جذاب و ‌فوق‌العاده‌ای است ‌که ‌همه را در یک کانون جمع و حادثه می‌آفریند، به راستی که این ماه را باید ماه حضور، هم‌صدایی و خلق حماسه‌های ماندگار نام ‌نهاد.

به گزارش ایرنا، در تقویم و تاریخ انقلاب اسلامی ایران، خرداد ماهی پر رخداد از حماسه‌های ناب است، خرداد، ماه خروش، فصل خواستن، موسم خیزش و ابزار سنجش است، در خرداد، خرمی و خرابات و خانه‌تکانی‌ همزاد هم هستند.

بی‌شک حماسه‌های خرداد تا ابد بر تارک مبارک انقلاب اسلامی می‌درخشد، ۱۵ خرداد؛ خروش جهانی خمینی‌(ره)، چهاردهم‌ این ماه؛ عروج‌ ملکوتی این عارف واصل، شانزدهم سومین ماه بهار، آخرین وداع امت با رهبر فقید خویش.

اگر خرداد را ماه حضور، هم‌صدایی و حماسه‌ بنامیم‌، بیراهه نرفته‌ایم، دوم خرداد نیز معجزه‌ی دیگری‌ است که در انبان عزت‌آفرین خرداد جا خوش کرده و ماندگار است.

به‌ سوم خرداد نگاه‌ کنید چه غوغایی ‌به نامش ثبت شده است، آزادی خرمشهر، ایثار، ایستادگی، ابهت، شهید، شهادت و شیدایی.

جام جهان‌بین ‌ایران، صدای دلنشین هر ایرانی و شکست ‌هیمنه دشمنان این آب و خاک و اینک خرداد خونین، آبستن حادثه سبز دیگری است.

آری ملت حماسه ساز ایران اسلامی همچون خلق‌آفرینی حماسه‌های دیگر، امروز جمعه ۲۸ خرداد با حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رای، بار دیگر با هوشیاری و بصیرت، موقع‌شناسی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ داور دادگر در دایره‌ دوّار دوران، دست مردم ایران را به عنوان برنده میدان ‌بلند می‌کند تا مدال مردانگی، گردن‌آویز آرش‌تباران‌ شیرافکن شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از صبح امروز آغاز شده است.

۴۵۹ هزار و ۵۷۳ در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۲ نفر زن و ۲۳۳ هزار و ۹۰۱ تن مرد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha