۹ شهرستان آذربایجان غربی وضعیت نارنجی کرونایی دارند

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی است و همچنان شهرستانی با وضعیت قرمز در استان نداریم.

علی‌احمد آقاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، ماکو، سلماس، نقده و شاهین دژ وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های اشنویه، تکاب، پیرانشهر و سردشت در جنوب و پلدشت، شوط، چایپاره و چالدران در شمال آذربایجان غربی در وضع زرد کرونایی هستند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای زرد و نارنجی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

آقاپور افزود: شهروندان همچنین ضمن حضور پرشور در پای صندوق های رای، رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند تا مشکلی در خصوص سلامتی شهروندان و ابتلای آنان به کرونا ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، تاکنون نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و نزدیک به چهارهزار و ۷۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha