۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84372550
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مردم به صورت گسترده درانتخابات شرکت کنند

قم- ایرنا- آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با دعوت از مردم برای حضور گسترده درانتخابات گفت: مردم درانتخابات شخصی شایسته، مناسب و شخصیت فهمیده‌ای را انتخاب کنند تا سرنوشت مملکت به دست کسانی داده شود که از هر جهت لیاقت داشته باشند.

وی روز جمعه پس از انداختن آرای خود به صندوق سیار شماره ۱۶۳ درشهر قم در جمع خبرنگاران‌ ، با تبریک روز انتخابات افزود: انتظار ما در چنین روزی این است که عزیزان به وظایفشان که همانا شرکت درانتخابات ریاست جمهوری ، شورای شهر و خبرگان است، عمل نمایند. 

وی با تاکید بر اهمیت شرکت باشکوه در انتخابات،‌ اضافه کرد: مردم افرادی را انتخاب کنند که هم خدمتگزار مردم باشند و هم بتواند وظایف دینی‌شان را ادا کنند.

این مرجع تقلید گفت: تقاضای حقیر این است که این روز سرنوشت را به سامان برسانید و آرای‌تان را به صندوق بریزید.

هم‌زمان با سراسر کشور ۷۲۲ شعبه اخذ رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ‌ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۷ صبح امروز جمعه در قم فعال شد.

از جمعیت بیش از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفری این استان، ۸۴۶ هزار نفر واجد شرایط حضور در انتخابات این استان هستند که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر رای اولی می‌باشند.

۶۰۴ شعبه در شهر قم و ۱۱۸ شعبه نیز در شهرستان‌ها و روستاهای تابعه استان دایر است؛ بیش از ۲۲ هزار نفر مسئولیت اجرا، ‌حراست و تامین امنیت این انتخابات در استان را به عهده دارند.

اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، یک ساعت زودتر از انتخابات دوره‌های قبل یعنی ساعت ۷ صبح آغاز شد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha