تجلی اراده بانوان لرستانی در انتخابات ۱۴۰۰

خرم‌آباد - ایرنا - مشارکت گسترده بانوان غیور و ولایی لرستان در عرصه انتخابات، تجلی حضور و اراده در این صف‌های بهم زنجیر شده است.

به گزارش ایرنا شیرزنان دیار همیشه مقاوم و سرافراز لرستان عزمی سترگ را در انتخابات ۱۴۰۰ برگزیده اند تا بار دیگر به جهانیان ثابت کنند روز انتخابات روز ملت ایران است و همگان در تعیین سرنوشت خود نقش دارند.

مادران و دختران این مرز و بوم در همیشه تاریخ پا به پای مردان غیور این سرزمین حماسه آفرینی کرده و دلاورانه بر سرنوشت خود و فرزندانشان دقت نظر داشته اند.

اکنون نیز در این برهه تاریخی، بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش اساسی در تعیین سرنوشت کشور و دیار خود دارند و برای تحقق خواسته ها و مطالباتشان بهترین مسیر یعنی صندوق های رای را انتخاب کرده اند.

امروز همه بانوان لرستان پیر و جوانان و از اقشار مختلف با عزمی راسخ تر از هر زمانی در صحنه انتخابات حاضر شده اند تا با انتخابی اصلح ایران آباد و سرافراز را به فرزندان خود بسپارند.

مادران در صف های برگزاری انتخابات درس زندگی باهم بودن را به فرزندان خود آموختند تا هرگز بیگانگان نتوانند خیال پوچی را برای این کشور در ذهن داشته باشند. 

امروز بانوان لرستانی با همتی به بلندای کوهساران این خطه به دشمنان و بدخواهان یادآوری کردند که همچنان مدافع انقلاب اسلامی و ارزش های آن هستند و به همین منظور بانوان غیور و ولایت مدار لرستان دیگر بار با تعصب حمایت از مملکت و صیانت جمهوری اسلامی ایران پای صندوق های رای می شتابند و در پی مردم سالاری دینی خواسته های به حق خود را مطالبه می کنند.

امروز زنان فهیم لرستانی بار دیگر به تمامی دنیا نشان می دهند که در تصمیمات کشور و حمایت از انقلاب اسلامی ثابت قدم مانده اند و دنباله رو شهدای انقلاب اسلامی هستند.

بانوان استان لرستان قدم هایی محکم و استوار در این عرصه خواهند برداشت تا همچنان موجبات یاس و ناامیدی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را فراهم کنند و ایران اسلامی با پشتیبانی ملت بزرگ در میان دیگر کشورها سربلند و سرافراز باشد.

تحقق مطالبات بانوان از مسیر صندوق های رای امکانپذیر است

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان با دعوت اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان در مشارکت انتخاباتی گفت: دولت‌ها برای ادامه حیات سیاسی خود نیازمند حمایت زنان در همه عرصه‌ها هستند و در مقابل، تحقق مطالبات بانوان نیز از مسیر صندوق‌های رای می گذرد.

" ناهید پرویزپور" بیان کرد: مهمترین جلوه مشارکت سیاسی، حضور در انتخابات است که از جنبه های بسیاری حائز اهمیت می باشد.

وی اظهار داشت: مشارکت سیاسی و انتخابات علاوه بر تاثیرگذاری بر سیاست داخلی و نوسازی و تحول در سیستم مدیریتی دستگاه های اجرایی، بر سیاست خارجی، اقتدار ملی و امنیت کشور نیز تاثیرگذار است، مشارکت سیاسی شامل زنان و مردان است و مردم سالاری به معنای استفاده از ظرفیت همه افراد جامعه را در بر می گیرد بنابراین باید همگی پای صندوق های رای حاضر شوند.

پرویزپور عنوان کرد: زنان در گذشته در حاشیه فعالیت های سیاسی اجتماعی قرار داشتند و در حریم خانه و خانواده تعریف می شدند اما امروز به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش مهمی در این تحولات ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری برای حضور زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی داشت افزود: بخش مهمی از پیروزی انقلاب نیز مدیون حضور زنان و تربیت فرزندان آنها است به نحوی که بانوان در چهار دهه گذشته توانستند نقش اثرگذار خود را به اثبات برسانند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان اظهار داشت: اکنون نیز زنان ایران اسلامی به حضور در عرصه های سیاسی اجتماعی اهتمام می ورزند و توانسته اند باکسب آگاهی، دانش، مهارت‌ها و به روز رسانی اطلاعات خود انتخاب مستقلی داشته باشند.

پرویزپور با اشاره به اینکه رای زنان اگر مبتنی برآگاهی و دانش باشد می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد ادامه داد: هرگاه بانوان در موضوعی بطور جدی ورود کردند در تحقق و یا عدم تحقق آن، نقش موثر و فعالی داشته اند.

وی گفت: باید بین زنان و ساختار سیاسی و قدرت، اعتماد ایجاد شود چراکه آنها همواره همراه و حامی سیاست های نظام، ساختارهای سیاسی و اتفاقات کشور در صحنه های بین المللی بودند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و ۱۱۲ نفر برای شوراهای شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر برای شوراهای روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha