امام جمعه زنجان: مشارکت کنندگان، برنده انتخابات هستند

زنجان - ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برنده انتخابات مشارکت کنندگان در آن و مردم ولایتمدار هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه صاحبان انقلاب و کشور ایران خود مردم هستند، افزود: تحقق جمهوریت مردم هستند چرا که انقلاب را خود مردم شکل داده و هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت و تاکنون نیز در برابر دشمنان داخلی و خارجی سینه سپر کرده اند.

وی تاکید کرد: دشمن در تلاش بود تا با سیاه نمایی، حضور مردم در پای صندوق های رای را کم رنگ کند برای این مهم آزادی و دمکراسی را پیش می کشید در حالیکه همین دشمنان در قرن ۲۱ به صورت قبیله ای و سنتی زندگی می کنند که رنگ و بویی از این ۲ مقوله را ندیده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با رای و مشارکت مردم ولایتمدار ایران اسلامی  یک نفر رئیس جمهوری انتخاب می شود که باید نامزدها و طرفداران آنها در صورت نیاوردن رای سعه‌صدر داشته باشند و رقابت ها را به رفاقت تبدیل کنند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه از میان نامزدهای شورای شهر زنجان نیز ۹ نفر با رای مردم انتخاب می شوند، یادآوری کرد: از ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون ۳۷ دوره انتخابات در کشور برگزار شده که همین روش فعلی و رای مردم نتیجه ساز بوده است.

وی ادامه داد: نامزدهایی که توسط مردم رای می آورند برنده نیستند بلکه برنده این حماسه ملی مشارکت کنندگان در آن هستند که به ندای ولی امر مسلمین لبیک گفته و در پای صندوق های رای حضور یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در ساعت های اولیه اخذ رای در شعب رای گیری مشکلی در سیستم بوجود آمد که در هر شعبه اخذ رای بیش از ۵۰ نفر در صف بودند و این مشکل نیز رفع شد.

حجت الاسلام خاتمی ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ را سالروز شهادت یکی از سربازان نام آور و دلاور کشور دکتر چمران بیان کرد و افزود: این روز در تاریخ ایران به نام روز بسیج اساتید نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: چمران ها و سلیمانی ها برای همیشه تاریخ در قله رفیع مجاهدت نام آور عزت، عظمت، تقوا، سربلندی و ولایتمداری باقی خواهند ماند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال ۱۳۶۰ به دستور امام راحل  تشکیل شد که قدمی بلند برای ارائه خدمات ارزشمند در خصوص تبلیغ دین در راستای رسالت پیامبر گرامی اسلام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha