حضور حداکثری در انتخابات ادامه راه شهیدان است

همدان-ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ علاوه بر تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان، ضامن ثبات و تقویت نظام جمهوری اسلامی و امتداد راه و خواست شهدا و ایثارگران است.

سرهنگ «علی بقایی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه ما باید با حضور در انتخابات راه شهیدان را ادامه بدهیم و نامشان را بلند آوازه کنیم عنوان کرد: امروز تک تک آرای مردم موجب اقتدار اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود؛ نظامی که برای استقرار آن بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران در دوران دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

سرهنگ بقایی اظهار داشت: افتخار ما حیات در گستره‌ نظامی است که با اتکا بر اصول و موازین والای اسلامی بر حفظ و رعایت کرامت انسانی در تمامی ابعاد تأکید دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات اظهار داشت: شرکت در انتخابات به منزله ادامه مبارزات و مجاهدت‌های همه آن انسان‌های شریف و وارسته است.

سرهنگ بقایی خاطرنشان کرد: معاندین این نظام به بهانه‌های واهی می‌خواهند مردم را مأیوس و مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرند، ولی مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران حماسه‌ای پرشور و فراموش‌نشدنی را رقم می زنند.

وی یادآور شد: دشمنان بدانند انقلاب و نظام ما برگرفته از آموزه‌های اسلامی است که با خون هزاران شهید از جمله سیدالشهدای محور مقاومت سردار سلیمانی آبیاری شده و خون شهدا آن را بیمه کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه حضور در انتخابات برای استحکام نظام و کشور مؤثر و لازم است ابراز امیدواری کرد: مردم ما با حضور خود ضمن خلق حماسه‌ای دیگر در تاریخ این کشور فردی را انتخاب کنند تا با اندیشه، شجاعت و توانایی بتواند مشکلات مردم را حل کند.

سرهنگ بقایی با بیان اینکه یکی از موضوع‌های مهمی که همواره بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدا بر آن تاکید داشتند، موضوع انتخابات و مشارکت فعال در آن است، ادامه داد: مردم قهرمان و جوانان فداکار ایران اسلامی برای خشنودی حضرت امام (ره) و شهیدان بار دیگر با حضوری فعال در انتخابات به وصیت آنها عمل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha