۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84373405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادارات ثبت احوال کردستان تا پایان زمان رای گیری باز هستند

سنندج - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات همراه داشتن اصل شناسنامه و دانستن شماره ملی ضروری است، گفت: با توجه به نیاز مردم به این خدمات، تمامی ادارات ثبت احوال استان امروز تا پایان زمان رای گیری باز است.

علی جوکار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این خدمات را شامل تحویل شناسنامه و کارت ملی دانست و افزود: افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در روزهای گذشته برای تحویل شناسنامه یا کارت ملی خود اقدام کنند امروز می توانند شناسنامه و یا کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه دانستن کدملی برای رای دادن الزامی است، افراد می‌توانند در این روز به دفاتر ثبت احوال استان مراجعه کرده و از کدملی خود مطلع شوند.

مدیر کل ثبت احوال استان کردستان عنوان کرد: واجدان شرایطی که تا ۱۸خرداد ماه درخواست شناسنامه داده‌اند نیز می‌توانند امروز به محل درخواست خود (اداره یا دفاتر پیشخوان ثبت احوال) مراجعه و شناسنامه خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۷ خرداد ماه، ۱۲ هزار و ۶۰۲ جلد شناسنامه بالای ۱۵ سال در استان صادر شده که ۹ هزار و ۷۲۳ جلد آن تعویضی و ۲ هزار و ۸۷۹ جلد آن المثنی بوده است.

جوکار اضافه کرد: از خردادماه سال جاری تا روز انتخابات نیز در مجموع ۴ هزار و ۶۳۵ جلد شناسنامه صادر شده که سه هزار و ۲۵۸ مورد آن شناسنامه تعویضی و یک هزار و ۳۷۷ جلد آن المثنی بوده است.

وی یادآور شد: ادارات و دفاتر پیشخوان ثبت احوال در همه مناطق استان تا پایان زمان رای گیری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، در محل کار مستقر هستند و آماده همکاری و پاسخگویی به سوالات حوزه های رای گیری و ارائه شماره ملی به واجدان شرایط رای هستند.

یک میلیون و ۲۱۹ هزار نفر بر اساس آخرین سرشماری جمعیت در سال ۱۳۹۵ واجد شرایط رای دادن هستند که ۷۶ درصد جمعیت استان را شامل می شود. ۲۸ هزار و ۹۲۷ کردستانی هم رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در کردستان، یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای تعیین شده که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی است. امروز جمعه ۲۸ خرداد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha