کرونا جان هفت سیستان و بلوچستانی را گرفت

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن هفت نفر در شبانه روز گذشته شمار درگذشتگان کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۴۵۱نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین در شبانه روز گذشته با افزوده شدن ۳۶۱نفر تعداد کلی مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۴۵ هزار و ۴۷۱نفر رسید.  

وی با بیان اینکه ۳۷۷ بیمار حاد تنفسی و ۲۱۱ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس جایگزین نوع قبلی شده بطوریکه تمامی موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha