محتکر جو و ذرت دامی در شهرستان اسدآباد ۵۳ میلیارد ریال جریمه شد

همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: فردی که اقدام به احتکار و گرانفروشی بیش از یک هزار کیلوگرم جو و ذرت دامی در شهرستان اسدآباد کرده بود، به پرداخت ۵۳ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش ایرنا، «داریوش جودکی» روز یک‌شنبه با اعلام این مطلب، افزود: براساس گزارش اداره کل اطلاعات و سازمان صمت استان همدان، مغایرت موجودی یک انبار با سامانه جامع انبارها و احتکار یک تن و ۱۷۰ کیلوگرم جو و همچنین گرانفروشی جو، ذرت دامی و کُنجاله سویا، تخلف فرد متهم در شهرستان اسدآباد آشکار و محرز شد.

وی با بیان اینکه درهمین ارتباط پرونده تخلفاتی برای نامبرده در تعزیزات حکومتی شهرستان اسدآباد تشکیل شد، اظهار داشت: شعبه رسیدگی کننده به این پرونده پس از تشریفات قانونی، متهم را به پرداخت مبلغ ۲۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون بابت گرانفروشی و الزام به فروش کل کالای احتکاری در شبکه توزیع با نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: همچنین فرد متهم به دلیل احتکار جو به پرداخت ۲۴ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال محکوم شد که در مجموع نامبرده به پرداخت بیش از ۵۳ میلیارد ریال در حق صندوق دولت، محکوم شد.

جودکی از مردم خواست، هرگونه تخلف در خصوص احتکار و یا گرانفروشی کالا و خدمات را برای پیگیری و برخورد قانونی از طریق شماره تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل تعزیرات، تلفن گویای ۱۲۴،  سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صمت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، طی یکسال گذشته با تشکیل ۹۲۸ پرونده قاچاق شمار پرونده های موجود در تعزیرات حکومتی به ۹۹۴ پرونده رسید، همچنین در این مدت ۹۵۴ پرونده مختومه و ۴۰ پرونده نیز  رسیدگی شده که از نظر عملکردی، نسبت پرونده های تعیین تکلیف شده به پرونده های ورودی ۱۰۲ درصد  است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha