آبیاری تحت فشار درهزار و ۵۸۰ هکتار از دشت مرکزی میناب آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در حال حاضر در یک هزار و ۵۸۰ هکتار از دشت مرکزی میناب عملیات تسطیح و آبیاری تحت فشار آغاز شد.

عبدالعلی مرادی روز یکشنبه در خصوص عملیات احیای دشت میناب افزود: عملیات تسطیح  شامل هموارسازی با حذف درختان پیر و فرسوده، تجهیز و نوسازی باغ‌های و اجرای عملیات آبیاری تحت فشار در دشت مرکزی میناب تا پایان شهریورماه امسال به پایان می رسد.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی در دشت مرکزی میناب تصریح کرد: عملیات تسطیح تاکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و آبیاری تحت فشاردر ۴۳۳ هکتار از دشت میناب با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است.

مرادی با بیان اینکه طرح کلی احیای دشت میناب در۱۱ هزار هکتار در دشت مرکزی و شمالی می باشد، افزود: احیای دشت شمالی میناب در سه هزار و ۷۵۰ هکتار با هزینه ۷۴۰ میلیارد ریال با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه اتمام آبیاری تحت فشار دشت مرکزی میناب در صورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری انجام می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۰میلیارد ریال جهت احیای دشت مرکزی میناب هزینه شده است و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام این پروژه نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha