هم افزایی دستگاه‌ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین گفت: هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با هدف شناخت و شکوفایی استعدادها و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی میان این قشر ضروری است.

به گزارش ایرنا،هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر پیگیری برای ساماندهی فعالیت های تابستانی دانش آموزان، خواستار مشارکت سایر دستگاه ها و همکاری کلیه دست اندرکاران در اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شد.
 جمالی پور افزود:جوانان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند و سرمایه گذاری برای آینده آنان با غنی سازی اوقات فراغت باید در اولویت باشد.
وی اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت می‌تواند به شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانان کمک کند و در صورت عدم دقت به آن می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری در بر داشته باشد.
جمالی پور تصریح کرد: باید به فرهنگ رونق تولید و امر مهارت آموزی جوانان و نوحوانان نیز توجه جدی شود و برای دستیابی به این مهم باید اقدامات لازم انجام و از موازی کاری و جزیره ای بودن در اجرای برنامه‌ها نیز پیشگیری شود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت نباید معطوف به بخش و منطقه ای خاص شود،افزود: باید در بحث اوقات فراغت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه ویژه شود تا به صورت متوازن تمام مناطق تحت پوشش قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم توجه جدی تمامی دستگاه‌ها به موضوع اوقات فراغت و بهره برداری مناسب و مطلوب از این ایام، تصریح کرد: آنچه باید به آن توجه شود این است که اوقات فراغت منحصر به تابستان نیست و در تمام ایام سال باید تداوم داشته باشد.
جمالی پور همچنین افزود:  ضروری است دستگاه‌های اجرایی که در بخش فرهنگی فعالیت دارند با اختیار گذاشتن ظرفیت‌های نرم افزاری خود، آموزش و پرورش را در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha