وزش‌باد پدیده‌ جوی غالب در خراسان‌ رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پدیده‌ جوی غالب ظرف روزهای آتی تا پایان هفته جاری در این استان، وزش باد پیش‌بینی شده که در مناطق بادخیز جنوب شرق و غرب خراسان رضوی همراه با گرد و خاک است.

زهرا آهنگرزاده روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس آسمان و جو خراسان رضوی در طول این مدت صاف و باثبات خواهد بود. 

وی ادامه داد: تغییرات دمایی نیز ظرف روزهای آتی تا پایان هفته جاری در خراسان رضوی محسوس نخواهد بود زیرا تقریبا در حد یک درجه افزایش دما پیش‌بینی شده است.  

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دمای هوای مشهد امشب با یک درجه افزایش نسبت به دیشب، به ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

وی افزود: کمینه و بیشینه دمای هوای مشهد ظرف ۲۴ ساعت اخیر ۱۸ و ۳۲ درجه سانتیگراد ثبت شد. 

فریمان در مرکز میانه خراسان رضوی با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه و داورزن واقع در غرب این استان با بیشینه دمای ۳۷ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند. 

بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی ظرف همین مدت از تربت‌جام با سرعت ۶۵ کیلومتر و از تایباد هر دو واقع در شرق این استان ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شد. 

۲۲۳ ایستگاه هواشناسی شامل ایستگاههای "سینوپتیک فرودگاهی، اصلی و تکمیلی، جو بالا، جاده‌ای، کشاورزی، باران‌سنجی خودکار، سنتی و اقلیم‌شناسی" در سطح خراسان رضوی مستر و فعال هستند. همچنین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی به ۱۸۶ ایستگاه باران‌سنجی خودکار و سنتی مجهز است که ۳۱ ایستگاه از این تعداد مجهز به باران‌سنجهای ثبت داده خودکار و لحظه‌ای یا دیتالاگر هستند.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین به عنوان استانی پیشرو در زمینه ارائه عمومی اطلاعات این حوزه به شهروندان، از سال ۱۳۸۹ "سامانه هواگو" را راه‌اندازی کرده که هم‌اینک بطور ۲۴ ساعته با "شماره تلفن ۱۳۴" پاسخگوی عموم مردم در خصوص پیش‌بینی‌ هوا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha