۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84378189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت هفت رشته قنات در خراسان جنوبی آغاز شد

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 84378189
مرمت هفت رشته قنات در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی مرمت و بازسازی هفت رشته قنات در سه شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه که بر اثر سیل اردیبهشت امسال تخریب شده بود، آغاز شد.

مهدی هنری روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بر اثر وقوع سیل اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی، خسارات زیادی به بیش از ۳۰ رشته قنات وارد شد و مشکلات فراوانی را برای روستاییان در زمینه تامین آب کشاورزی و آشامیدنی ایجاد کرد.

وی افزود: با توجه به مراجعات زیاد مردمی درخصوص کمک به رفع مشکل قنوات و از طرفی تامین نشدن اعتبارات از مدیریت بحران و جهاد کشاورزی، سازمان بسیج سازندگی استان با هماهنگی مجموعه جهاد کشاورزی در فاز اول کار اجرایی حدود هفت رشته قنات در سه شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه را آغاز کرد.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این هفت پروژه حدود ۱۵ میلیارد ریال است که قرار است پس از تامین اعتبار در اختیار مجموعه بسیج سازندگی قرار گیرد.

وی افزود: به دلیل مشکلات مردم در تامین آب، کار اجرایی پروژه‌ها را زودتر آغاز کردیم و اولین پروژه قنات روستای حویگان خوسف است که با تلاش شبانه‌روزی جهادگران مجموعه بسیج سازندگی در کمتر از ۱۱ روز به صورت جهادی حدود ۱۷۰ متر از طول قنات مجددا لایه‌روبی و و کول‌گذاری شد و این مقدار کار اجرایی به لحاظ بازه زمانی یک رکورد محسوب می‌شود.

هنری اظهار داشت: با هماهنگی و تفاهمی که با مجموعه جهاد کشاورزی و استانداری خراسان جنوبی انجام شده، با تامین اعتبارات، مرمت سایر قنوات آسیب‌دیده از سیل هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha