۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84378408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه دستگاه لیزری نابودی غدد سرطانی طراحی کرد

مسکو - ایرنا - روسیه دستگاه لیزری طراحی کرده است که می تواند غدد سرطانی را سوزانده و از بین ببرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، الکساندر نوویکوف مدیرعامل کارخانه اوروف (کارخانه سازنده دستگاه لیزر) زیرمجموعه هولدینگ دولتی «روس تخ» روز سه شنبه به ریانووستی گفت: دستگاه لیزری جدید «ای. ال. خ. ک-۰۱ زنیت» نام گرفته است.

به گفته نوویکوف، این دستگاه لیزری که سال گذشته مجوز رسمی برای استفاده گرفت، در نمایشگاه بین المللی دوبی به نام Arab Health ۲۰۲۱ نیز در معرض دید عموم قرار گرفت.  

 این دستگاه علاوه بر سوزاندن غده های سرطانی، برای مداوای برخی عوارض ازجمله مشکلات پس از زایمان نیز بکار گرفته می شود. مدیر عامل کارخانه اوروف شهر کراسنوگورسک در حومه مسکو همچنین گفت که این مرکز تولیدی، سفارش های برای فروش دستگاه لیزری جدید بدست آورده است.  

برای مقابله با ویروس هندی کرونا باید دوباره واکسن زد

براساس یک خبر دیگر از روسیه الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گامالیا (مرکز سازنده واکسن اسپوتنیک وی) گفت که پادتن هایی که پس از زدن واکسن اسپوتنیک وی در بدن ایجاد می شود برای ایجاد مصونیت در برابر ویروس هندی کرونا کافی نیست.  

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، گینزبورگ گفت که برای اینکه سطح کافی پادتن در بدن تولید شود، باید دوباره واکسن کرونا زد و برای این منظور واکسن اسپوتنیک لایت (نوع خفیف واکسن اسپوتنیک وی) مناسب است.

الکساندر موراشکو وزیر بهداشت روسیه پیشتر اعلام کرده بود که واکسن جدید اسپوتنیک لایت روز ۲۵ ماه ژوئن (روز جمعه) به بازار عرضه می شود.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو دو روز پیش گفته بود که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده اند، با ویروس نوع دلتا (گونه جهش یافته هندی)   به این بیماری ابتلا یافته اند. وی که معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه است به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، ۸۹.۳ درصد افراد مبتلا به کرونا در مسکو، با ویروس دلتا که به ویروس هندی کرونا معروف شده است، مبتلا شده اند.

به گفته معاون ستاد مقابله با کرونا در روسیه، گونه دلتا کرونا فعالتر است و با سرعت بیشتری انتشار می یابد و برای اینکه بدن انسان با آن مقابله کند به دو برابر پادتن بیشتر از ویروس معمولی کرونا معروف به ویروس اوهان نیاز دارد.  

 شهردار مسکو خاطرنشان کرد که قدرت ویروس جدید (ویروس هندی) باعث شده است که شمار افراد مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند افزایش بیابد.  

وی افزود: ما تقریبا هر روز مراکز درمانی جدیدی را به کرونا اختصاص می دهیم و بزحمت می توانیم آن را تامین کنیم.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha