مدیرعامل بنیاد علوی: دولت اسلامی زمینه‌ساز تمدن اسلامی در جهان است

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد علوی و معاون ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: برای تحقق و نهادینه شدن تمدن اسلامی در جهان، لازم است تا دولتی اسلامی مستقر شود که این مهم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال محقق شد.

محسن منصوری شامگاه سه‌شنبه در آیین شکرگزاری انتخاب حجت الاسلام ابراهیم رییسی که در مسجد جامع ورامین برگزار شد اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برای تحقق تمدن اسلامی نیاز است تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی اسلامی و سپس دولتی اسلامی تشکیل و به واسطه آن جامعه‌ای اسلامی ایجاد شود.

وی گفت: استقرار دولت اسلامی به واسطه حضور با شکوه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد محقق شد تا یکی از گام‌های استقرار تمدن اسلامی فراهم شود.

منصوری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پس از برگزاری انتخابات گفت: به فرموده معظم له، حضور مردم در این انتخابات شکر بی پایان دارد و مردم با حضور قریب به ۵۰ درصدی در انتخابات اصل نظام اسلامی را تأیید کردند.

وی با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا موجب کاهش ۱۰ تا ۱۹ درصدی مشارکت مردم در انتخابات شد تصریح کرد: وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم نیز در مشارکت مردم در انتخابات مؤثر بود و رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ها تلاش کردند تا میزان مشارکت مردم کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر تلاش ستاد حجت الاسلام رئیسی در ایجاد آرامش در جامعه گفت: در دوره قبل نیز این نامزد انتخاباتی ۱۶ میلیون رأی آورد، اما حتی ۱۶ ثانیه نیز وقت نظام را با ایجاد حاشیه نگرفت در حالی که در سال ۸۸ مدعیان تقلب در انتخابات چندین ماه وقت کشور را گرفتند و آسیب‌های جدی امنیتی، سیاسی و اقتصادی وارد کردند.

معاون ستاد انتخاباتی رئیسی، دولت اسلامی را مقدمه ساخت جامعه اسلامی دانست و گفت: در تحقق جامعه اسلامی دیر کردیم و سال‌ها جمهوری اسلامی در تحقق دولت اسلامی گیر کرد و همین امر سبب شده که وضعیت جامعه اسلامی در برخی موارد مورد تأیید مردم نباشد.

مدیرعامل بنیاد علوی اظهار داشت: در انتخابات اخیر بافت سیاسی و اجتماعی کشور تغییر کرد و توده‌های مختلف به صورت یکپارچه رأی دادند به گونه‌ای که صندوق‌های منظریه، اقدسیه، نیاوران و بسیاری از صندوق‌های شمال شهر یکپارچه به رئیسی رأی دادند و  در برخی از صندوق‌ها این نامزد انتخابات تا ۱۰ برابر نفر دوم در صندوق رأی داشت.

وی دیگر دستاورد انتخابات را تحکیم امنیت ملی اعلام کرد و افزود: انتخاب فرد متزلزل و یا کسی که با رأی متزلزل انتخاب شده باشد، پایه‌های امنیت ملی را به خطر خواهد انداخت، این دور برای اولین بار بود، که اهل سنت بزرگوار از گزینه این گفتمان حمایت کردند و این دستاورد بزرگ، آشتی ملی را روایت می‌کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha