۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84379453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص راه روستایی در کردستان ۲۵ درصد افزایش یافته است

سنندج -‌ ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: شاخص راه روستایی در استان در آغاز بکار دولت تدبیر و امید حدود ۳۵ درصد بود که در سال پایانی خدمت این دولت به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

بهرام نصراللهی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه سال متوالی حدود ۳۰ درصد اعتبارات استانی به حوزه راه اختصاص یافت و این برنامه ریزی به جهشی در ارتقای شاخص توسعه راههای آسفالته در استان منجر شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۳ راههای روستایی آسفالت در کردستان حدود ۲ هزار کیلومتر بود که اکنون به سه هزار کیلومتر رسیده است و نهضت آسفالت مسیرهای ارتباطی روستایی در سال جاری نیز بخوبی پیش می رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اضافه کرد: در سال جاری سه هزار و۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راههای روستایی استان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با هزینه آن شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از راه آسفالت را ارتقا دهد.

نصراللهی‌زاده گفت: با اعتبارات پیش بینی شده در سال جاری انتظار داریم بصورت ویژه به هدف خود در توسعه راههای روستایی استان برسیم و با تحول جدی در این حوزه به میانگین شاخص کشوری نزدیک‌تر شویم.

وی با اشاره به اینکه شاخص راه روستایی در کشور حدود ۸۰ و در کردستان ۶۰ درصد است، افزود: شهرستان‌های قروه و دهگلان در شاخص راه روستایی وضعیت مناسب‌تری نسبت به دیگر نقاط استان دارند.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha