فرماندار سبزوار: اصناف و بازاریان در عبور از تحریم نقش‌آفرین بوده‌اند

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: اصناف و بازاریان در عبور از تحریم و خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان نقش آفرین بوده اند.

سیدمجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در دیدار با اعضای اتاق اصناف سبزوار به مناسبت روز اصناف افزود: بازاریان از ابتدای پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده اند.

وی اضافه کرد: بخش اصناف بزرگترین بخش نظام اقتصادی کشور است که در بخش های تولید، توزیع کالا و خدمات علاوه بر تحرک اقتصادی نقش مهمی در رونق  اشتغال بر عهده دارد.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: اصناف در دوران مشکلات اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها مشکلات زیادی را متحمل شدند اما همکاری اصناف با ستاد ملی کرونا مستوجب قدردانی است.   

علوی مقدم با اشاره به سال نام گذاری امسال به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» افزود: پشتیبانی از تولید و مانع زدایی در دستور کار  مجموعه مدیریت شهرستان سبزوار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور رونق تولید، کارگروه سرمایه گذاری در شهرستان سبزوار ایجاد شده است و با حمایت از طرحهای سرمایه‌گذاری در مدت ۲۰ روز تمامی فرایند استعلامات طی می شود.

فرماندار سبزوار گفت: به منظور رفع مشکلات بخش تولید، کمیته عارضه‌یابی در این شهرستان ایجاد شده است که با بهره گیری از ظرفیت های شهرستان عمده موانع و مشکلات سد راه  تولید برطرف شود.

علوی مقدم افزود: با توجه به ظرفیت سبزوار در بخش های تجاری، صنعتی و کشاورزی تبدیل این منطقه به یکی از باراندازهای کالاهای اساسی در شرق کشور مورد پیگیری قرار گرفته است.

۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha