۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85150912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سبزوار: اصناف نقش مهمی در پایداری اشتغال و تنظیم بازار دارند

سبزوار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: اصناف با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تاثیر مهمی در پایداری اشتغال، تامین و تنظیم بازار این شهرستان داشته و دارند.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کُردیانی روز یکشنبه به مناسبت روز اصناف، در جمع بازاریان سبزوار گفت: سبزوار به واسطه موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر، از دیرباز شهری تجاری بوده است چنانکه ۲۰ هزار واحد صنفی در حوزه‌های تولید، توزیع، خدمات و خدمات فنی در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: اصناف سبزوار بخش عمده زنجیره تامین شهرستان را پوشش می دهند که علاوه بر ارزش افزوده برای شهرستان، اشتغال پایداری نیز از این ناحیه ایجاد شده است.

ابراهیمی گفت: اصناف جایگاهی ممتاز داشته و بزرگترین بخش اقتصادی پویا و فعال شهرستان هستند که ایفاگر نقشی ارزشمند در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ایجاد اشتغال پایدار هستند.

وی افزود: هم اینک تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، زمینه فعالیت قابل توجهی را برای بخش صنفی ایجاد کرده است و عمده موانع موجود در مسیر ایجاد اشتغال برداشته شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: نقش بازاریان در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از گذشته تاکنون بر کسی پوشیده نیست، بازاریان، کسبه، پیشه وران و اصناف سبزوار همیشه همراه و اثرگذار در برنامه ها و صحنه های مختلف بوده اند.

ابراهیمی افزود: بازاریان و اصناف همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند چنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مهمی داشته اند و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس، تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن علاوه بر ایجاد آرامش در بازار، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

وی ادامه داد: اصناف همچنین در دوران ۲ ساله شیوع کرونا، نقش ارزشمندی بر عهده داشتند و علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، رسالت خود را در توزیع و تامین معیشت مردم به خوبی انجام دادند و با مشارکت و همیاری چشمگیر در طرح های رزمایش مواسات و همدلی، از آسیب دیدگان اجتماعی ناشی از کرونا حمایت کردند.

حدود ۲۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha