ظرفیت‌های مردمی برای مبارزه با مواد مخدر به‌کار گرفته شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مردمی برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: نباید در مبارزه با مواد مخدر معطل اعتبارات باشیم و باید در این زمینه از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کنیم.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در بازدید از پارکینگ خودرویی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مدیران باید نگاه خود را در امر مبارزه با مواد مخدر تغییر داده و فعالیت‌هایشان را در این حوزه بر مبنای کارهای آموزشی و فرهنگی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مبارزه با مواد مخدر بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد گفت: مدیران و کارکنان باید در این زمینه، نگاه مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی به تاکید مقام معظم رهبری بر انجام کارها با پیوست فرهنگی اشاره و تصریح کرد: انجام همه امور با پیوست فرهنگی، نتیجه بهتری به همراه دارد.

وی اظهار داشت: در همین راستا و بنا به مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دستگاه‌هایی که برای انعکاس عملکردشان از ظرفیت رسانه‌ها استفاده نکنند، از اعتباراتشان کسر می‌شود.

ملانوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نتایج انتخابات ۲۸ خرداد گفت: در انتخابات اخیر علیرغم فشارهای روانی و تبلیغاتی برای حضور نیافتن مردم در پای صندوق‌های رای، در نهایت در سطح کشور مشارکت حدود ۴۹ درصدی و در استان خراسان جنوبی بیش از ۷۴ درصد رقم خورد.

وی بیان کرد: این یعنی میزان مشارکت در استان ۲۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات‌ گذشته در دوره‌های مختلف بین ۱۰ تا ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده و این افزایش قابل توجه در این دوره جز با فرهنگ‌سازی حاصل نشده است.

وی ظرفیت‌های خطه زرخیز خراسان جنوبی را کم‌نظیر و ناشناخته دانست و گفت: نتایج رایزنی‌های صورت گرفته با سرمایه‌گذاران فعال کشور در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و سایر موارد نشان می‌دهد نسبت به ظرفیت‌های عظیم استان در بخش‌های مختلف اطلاعات کافی ندارند لذا باید به این مقوله توجه ویژه‌ای شود.

استاندار خراسان‌ جنوبی در آستانه پنجم تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از آخرین وضعیت تجهیزات، امکانات و پارکینگ خودرویی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بازدید کرد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این برنامه حضور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha