۱.۷ میلیون دعوتنامه مشارکت سیاسی در خراسان رضوی به خانه‌ها ارسال شد

مشهد- ایرنا- فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: بسیجیان استان برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات برای حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دعوتنامه تک به تک به در خانه‌های مردم فرستادند.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در جشن رضوان قلم اصحاب رسانه خراسان رضوی در مشهد افزود: بیشتر دعوتنامه‌ها توسط پایگاههای مقاومت بسیج خواهران ارسال شد همچنین تلفن، پیامک و دعوت چهره چهره از دیگر اقدامات انجام شده برای حضور حداکثری در انتخابات بود که در راستای سیاست اصلی یعنی دعوت فرد به فرد برای مشارکت صورت گرفت.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر زمینه‌های اجرا را با دقت فراهم می‌کردیم و با نگاه منفی و ناامیدی تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار نمی‌گرفتیم مشارکت در استان حتما بیش از ۶۰ درصد بود اما در این زمینه حق مردم و نظام را ضایع کردیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با بیان این که سابقه مردم ایران اعتقادی است گفت: مردم با حضور فعال در همه بزنگاهها، از خودگذشتگی، نگاه بلند و دقیق راهبردی به همه عرصه‌ها دارند و هر جا و در هر عرصه که خارج از نگاه مبنایی و اعتقادی به مردم نگاه کنیم اشتباه کرده ایم.

نظری افزود: نظام اسلامی به برکت انقلاب و خون شهدا مستقر شده و از برکات آن استفاده می‌کنیم و آنچه در این نظام وجود دارد مردم و اسلام است که ۲ رکن اساسی هستند و  نمی‌توانیم ادعای مردمداری کنیم ولی بخواهیم بخش مربوط به اسلام را نادیده بگیریم ضمن آن که هر جا بر اساس قوانین دینی و اعتقادی عمل نکردیم مردم آسیب دیدند.

وی ادامه داد: مهم است که نقش مردم را با واژه پر معنای مردمسالاری دینی تضمین شده ببینیم و بدانیم که نگاه به موضوعات از منظر فردی و جناحی آفت است و باید با کار رسانه ای و برجسته سازی، نقش مردم و رسیدگی درست به موضوعات را از دریچه مسائل اعتقادی و اسلامی در دستور کار قرار دهیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: برای مردم احزاب تا زمانی ارزش دارند که مبتنی بر نگاه بلند و اهداف اصلی نظام حرکت کنند اما اگر تعصبات حزبی غلیظ شود مردم آنها را پشت سر می‌گذارند.

درخواست تفکیک صندوق هنر و رسانه

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی هم گفت: این استان از نظر تعداد اپلیکیشن‌های خبری و روزنامه های تاثیرگذار آن در کشور بی‌نظیر است به همین خاطر جفا بود که این استان با سایر استانها متفاوت نباشد.

عباس محمدیان افزود: از این به بعد در هر سال در کنار جشن روز خبرنگار جشن قلم رضوان به خاطر حُسن همجواری با امام رضا(ع) و دهه کرامت نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در حال تهیه و امضای طوماری هستیم تا صندوق هنر و رسانه تفکیک شود و تاکنون با ۱۸ استان در این زمینه هماهنگی شده است.

او با اشاره به موضوع انتخابات ادامه داد: اصحاب رسانه از مسوولان برای تقویت نظام و ارکان آن جلوتر بودند و حضور مردم در انتخابات مدیون اصحاب رسانه است.

برگزاری جشنواره مطبوعات رضوی

سرپرست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم گفت: حضور مردم همیشه باطل السحر توطئه ها بوده است و انتخابات ۲۸ خرداد هم از موارد خاصی بود که جشن بصیرت و بلوغ سیاسی مردم بود.

یوسف امینی افزود: دشمنان در اتاق جنگ تبلیغاتی خود همه ابزارشان را در مقابله با نظام و دستاوردهایش پای کار آوردند اما رسانه های ما نیز به خوبی با آنها مقابله و در ایجاد شور و نشاط و بیان حقیقت و دستاوردها موثر عمل کردند.

وی ادامه داد: جشن رضوان قلم به پیشنهاد بسیج رسانه و همکاری همه اتفاق افتاد و رویش جدیدی است که شاهد تداوم آن خواهیم بود و امسال طبق تفاهم نامه منعقد شده بین ارشاد و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) جشنواره مطبوعات رضوی هم برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha