حضور در انتخابات نشانه اوج بصیرت مردم ایران است

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات در فضای سنگین تبلیغات دشمنان نشانه اوج بصیرت مردم انقلابی ایران از جمله استان اردبیل است.

 آیت الله سید حسن  عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: از مشارکت بالای ۵۵ درصد اهالی استان در انتخابات، جدا و قلباً تشکر می‌کنم، این حجم حضور در صحنه و ایجاد اقتدار برای کشور، نشان از نهایت بصیرت اهالی استان است.
وی با تقدیر از تمام دست اندرکاران انتخابات بیان کرد: رأی این دوره ملت ما و حضور آنها در انتخابات، بسیار ارزشمند است چرا که ملت ما با نجابت تمام و تحمل آگاهانه علیرغم وجود فشارهای کمرشکن اقتصادی و با مشاهده سوء تدبیرهای دولت مردان، فقط به خاطر مصالح کلان کشور و به جهت لبیک به ندای رهبری، پای صندوق های رأی حاضر شد و با این کار، حجت را بر مسئولان تمام کرد.
 وی تاکید کرد: در شان و حق چنین ملتی، مسئولان هرچقدر هم تلاش کنند باز کم است و ادای حق آنان و تشکر در برابر ایثار آنها، متعسر بلکه متعذر است و در یک کلمه وظیفه آقای رئیسی و دولت او به خاطر این بزرگواری ملت، بسیار سنگین شده است.

امام جمعه  اردبیل اضافه کرد: به رئیس جمهوری منتخب، آقای رئیسی تبریک قلبی عرض کرده و اعلان همکاری کامل و خیرخواهی قلبی می‌نمائیم.

وی خطاب به رئیس جمهوری منتخب گفت: از اینکه فرموده‌اید من غیر از خدا و مردم به کسی، جناحی و دسته‌ای و حتی به کسانی که در ستادها فعالیت داشتند مدیون نیستم و فقط شایستگی را لحاظ می‌کنم، این برای ما بسیار مهم و خطیر است و امید داریم در این وعده، مثل وعده‌های انتخاباتی خودتان جدی باشید و آنها را فراموش نکنید.

او اضافه کرد: همچنین وعده‌های شما در انتخابات به منزله دِین است و اگر به آنها عمل نکنید، باورسوزی خطرناکی درست می‌شود و در آن صورت، ملت ما دیگر به هیچ کس، وثوق و اطمینان پیدا نخواهد کرد، زوال وثوق یک ملّت خطر بسیار بزرگی برای کشور است.

آیت الله عاملی افزود: مردم به شما به عنوان پناهگاه رأی داده‌اند؛ یعنی برای رها شدن از فشارها و سختی‌های معیشت، به شما پناه آورده‌اند، بسیاری از رأی دهندگان شما را فرشته نجات می دانند، یعنی دولت شما باید تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی بسیار دقیق و علمی داشته باشد، اگر دولت شما در مصاف با مشکلات اقتصادی شکست بخورد، علاوه بر ضربه‌ای بزرگ به وثوق عمومی، فرصت عظیمی که درست شده براحتی از دست خواهد رفت.

وی اظهار کرد: مدیران اجرایی، بال و پر رئیس دولت در تمام رده‌های مدیریتی هستند، ما مصراً از دولت می‌خواهیم در انتخاب وزراء، استانداران و مدیران، وسواس کامل داشته و جز برای شایستگی حساب باز نکند، سیل لابی‌گری شروع شده و شروع خواهد شد.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: آقای رئیسی به تعبیر خودش، شخص جناحی نیست، پس تفکر جناحی نباید برای او معیار باشد. خودش فرموده مدیون هیچکس، هیچ جناح و حتی مدیون ستادها هم نیستم، پس کار در ستاد هم نباید برای او معیار باشد. آقای رئیسی، ریشه سهم خواهان را باید بسوزاند.

آیت الله عاملی گفت: از آقای رئیسی می‌خواهیم به تندروها که هنری جز فحاشی، تنگ نظری و کوته بینی ندارند، مجال ندهد، امروز، زمان اختلاف، شقاق، شکاف و درگیری‌های بی فایده سیاسی نیست، سرعت تحولات علمی، صنعتی و مدیریتی در دنیا، تمام معادلات را به‌هم زده است و ما باید در این تحولات سهم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ترس همه ما این است که دولت جدید، مبتلا به روزمرگی شود یا به کارهای روبنایی مشغول گردد، در این صورت فاتحه دولت را باید خواند، اقتصاد ما سوراخ های فراوان دارد و از یک بیماری سیستمی رنج می‌برد، اقتصاد ما احتیاج به یک معمار بزرگ دارد و ما امیدواریم رئیس جمهوری با انتخاب نخبگان مدیریتی، معمار بزرگ اقتصادی تاریخ کشور ما باشد.

به گفته وی: تمرکز دولت باید روی بن بست‌هایی باشد که با وضع حاضر در آینده نزدیک سراغ ما خواهد آمد، وقتی در حال حاضر ۹۵ درصد بودجه برای جاری و پنج درصد صرف عمران و آبادانی است، این خود یک بن بست است.

امام جمعه اردبیل  همچنین گفت : جمله‌ای هم با دشمنان این ملت داریم و آن اینکه شما با این انتخابات، باز فهمیدید روی آب می‌نویسید و به مشک سوراخ می‌دمید و تمام سرمایه گذاری‌های شما هدر است، بیش از ۴۰ سال خطا رفتید، اگر عقل دارید در برابر این ملت بزرگ و حقوق مسلم او،خاضع باشید و پول و بودجه ملت خود را صرف توطئه، راه اندازی رسانه ها، پرکردن جیب ورشکسته های سیاسی و ترور دانشمندان ما نکنید، ملت ما تصمیم گرفته و ثابت کرده اهل معامله روی حاکمیت ملی، استقلال سیاسی و اقتدار کشور نیست و جز در برابر خداوند متعال رکوع نخواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: هفته قوه قضائیه را گرامی می‌داریم و به شهدای ۷ تیر مخصوصا شهید بهشتی درود می فرستیم.، ایران بزرگترین قربانی تروریسم در دنیاست.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها عنوان کرد: مطلب بسیار مهم در این خطبه این است که باید اکثریت ما توبه کنیم، چون موسم انتخابات، ایمان سوز است، انگار قلبور خداوند تکان می‌خورد و مردم سیل آسا مستحق جهنم می گردند، غیبت، تهمت، بهتان و حرف‌های بی اساسی که مخصوصا از سوی کسانی که با ابزارهای جدید در فضای مجازی، بدون تحقیق میلیون‌ها بار بازنشر شد، مانند این است که میلیون‌ها تهمت و بهتان را منتشر کرده اند، باید استغفار کرده و توبه نصوح نماییم که از این به بعد، صرفا به حرف های یقینی اکتفاء کنیم.

وی گفت:ما همه باید خوب یاد بگیریم که اولویت اول ما دین ماست نه جناح ما و بدون دین، ما مردود، خاسر و بازنده هستیم، در هر جناحی که باشیم ولو در ظاهر، پیروز هم باشیم، جریان‌های سیاسی  همه می گذرند ولی حساب و کتاب خداوند نمی گذرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha