۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84382189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد مسکن زنجان امسال ۱۲۵ پروژه طرح هادی روستایی اجرا می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال ۱۲۵ پروژه طرح هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان اجرا می‌شود که برای اجرای آن، اعتباری بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح هادی، بافت موجود روستا را به دقت زیر ذره‌بین می‌برد و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می‌دهد، افزود: طرح هادی مهمترین سند رسمی و قانونی توسعه و عمران روستاها در کشور به شمار می آید.

وی، اجرای طرح هادی در روستاها را گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح، سیمای روستا در حال تغییر است که این نیز به نوبه خود موجب رضایت عمومی مردم می شود.

این مسوول با اشاره به برخی اهداف این طرح ادامه داد: تجدید حیات روستاها، هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزایش راندمان کار روستائیان و بهبود یافتن معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها، ایجاد سرمایه گذاری در روستاها، تکمیل و اصلاح چرخه تولید و مصرف روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از جمله آن محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: تعداد اجرای طرحهای هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۴۱۳ روستا اعلام شده که میانگین اجرای این طرح در استان زنجان ۵۸.۲ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: طی سال جاری آسفالت معابر ۴۸ روستا نیز از محل اعتبارات قیر یارانه ای با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن استان است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چهار دهه، فعالیت عمرانی کالبدی خوبی برای توسعه روستاها انجام داده است و در فعالیتهای این بنیاد مشارکت مردم اصل بوده که این امر باعث اندوختن تجارب ارزنده برای انجام موفق طرح توسعه منظومه روستایی شده است که اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha