مهم‌ترین اقدام رییس‌جمهوری منتخب تشکیل دولت‌کارآمد و شایسته‌سالاری است

تهران- ایرنا- نایب رییس اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، مهم‌ترین و راهبردی‌ترین اقدام رییس‌جمهوری منتخب را تشکیل دولت کارآمد با به کارگیری مدیران واجد کارنامه درخشان و برنامه کاربردی در راستای حاکمیت شایسته سالاری عنوان کرد.

ابوالقاسم رئوفیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: مهم‌ترین و راهبردی‌ترین کاری که حجت الاسلام رییسی در ابتدا باید انجام دهد، تشکیل یک دولت کارآمد با به کارگیری مدیران واجد کارنامه درخشان و برنامه کاربردی  درراستای حاکمیت شایسته سالاری در کشور است. بی شک رئیسی در صورت تحقق این سوپراولویت می‌تواند مسیر را برای دستیابی به اهداف تبیینی و تحقق شعارها و وعده‌های انتخاباتی هموار کند.  

نائب رئیس اول جبهه پیشرفت، رفاه وعدالت عنوان کرد: دعوت رییسی از نیروهای باسوادو عملیاتی که ازدو ویژگی «توانایی و تمایل» برخوردار و به «بلوغ اجرایی» رسیده باشند می تواند موجب شود رئیس جمهور منتخب با اطمینان‌ و آرامش خاطر امانت سنگین اجرا  و مسئولیت اداره سازمان ها و وزارتخانه های کشور را به آنان‌ بسپارد.

وی ادامه داد: درصورت تحقق این اقدام کاملا درست و راهبردی به جرات می‌توان‌ گفت‌ رئیس جمهور منتخب توانسته است  اولویت دارترین، دشوارترین، و مهم‌ ترین وظیفه و رسالت خطیر خود در انتخاب درست و معرفی وزراء به مجلس و گرفتن رای اعتماد برای تشکیل دولت سیزدهم را به انجام رسانیده است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: دهها حزب و گروه سیاسی فعال در جریان‌های سیاسی حامی رئیسی  همچون شورای وحدت، شورای ائتلاف و پایداری‌ها، همچنین از نامزد هایی که به نفع ایشان انصراف دادند خواست تا با سهم‌خواهی عرصه انتخاب را بر رییس جمهورمنتخب تنگ نکنند و اجازه دهند او به وظیفه خود عمل کند.  

وی یادآور شد:مردم انتظار دارند رئیس جمهور منتخب نیز برابر سهم خواهی ها و فشارهای احتمالی تسلیم نشود و درعمل به این آیه شریفه قرآن که فرمود: *ان الله یامرکم ان توءدالا مانات الی اهلها، درواگذاری مسئو لیتها جز به اهلش* فکر نکند؛ دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود:بدیهی است اگردرفهرست پیشنهادی احزاب، مدیرانی که به بلوغ اجرایی رسیده وشرایط احراز پست پیشنهادی هم درآنان وجود داشته باشددربکار گیری آنان نباید مانعی وجودداشته باشد اما اینکه هر حزبی بخواهدسهمی بگیرد نمی‌توان امیدی به شایسته سالاری کابینه داشت.

وی خاطرنشان کرد:حزب اسلامی ایران زمین با محوریت مطالبات مردمی تشکیل دولت تعالی بخش کشور را در راس مطالبات خود قرار داده و همواره بر انجام‌ این مهم اصرار می ورزد.

رئوفیان درباره رویکرد دولت رییسی درباره برجام، گفت: تاکنون نشنیده ام که رییسی بخواهد با برجام و یا ادامه مذاکرات مخالفت کند. در عمل هم به نظرمی آید او برای ادامه روند مذاکرات تا به حصول نتیجه مطلوب برنامه دارد. سید عباس عراقچی در صحبت‌های اخیر به رییس جمهوری مستقر و منتخب گزارش‌هایی را ارائه و توصیه‌هایی را دریافت کرد تا درصورت وجود دور بعدی مذاکرات آنها را مورد توجه قرا دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha