۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 84383400
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قم نخستین مدال تاریخ خود در رشته کشتی ساحلی را گرفت

قم – ایرنا – رئیس هیات کشتی قم گفت: کشتی گیر این استان با کسب مدال نقره رقابت‌های کشتی ساحلی ،قهرمانی کشور در انزلی، توانست نخستین مدال تاریخ قم در این رشته ورزشی را به ثبت برساند.

هادی علیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تیم کشتی ساحلی استان قم در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به مسابقات قهرمانی کشور در بندر انزلی حضور داشت، افزود: محمدجواد پوربابا از قم در  وزن منفی۹۰ کیلوگرم این رقابت موفق به کسب مدال نقره شد.

وی ادامه داد: پوربابا در این پیکارها ۶ کشتی گرفت که نتیجه آن پنج پیروزی و یک شکست بود که این شکست در مسابقه نهایی رقم خورد.

رئیس هیات کشتی قم با اعتراض نسبت به وضعیت داوری مسابقه نهایی این وزن ادامه داد: نسبت به نحوه قضاوت در این مسابقه معترض هستیم و اعتقاد داریم که امکان کسب مدال طلا برای ورزشکار قم در این مسابقه وجود داشت که از طریق فدراسیون پیگیر احقاق حق برای این کشتی گیر هستیم.

علیایی افزود: این پیکارها در حالی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که قم در هر سه رده دارای نماینده بود.

وی افزود: امید پاداشی در وزن منفی ۶۰، امید امامی در وزن منفی ۷۰ و ابوالفضل کردلو در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم کشتی گیران قم در رده سنی نوجوانان این رقابت ها بودند که به مصاف رقبای خود رفتند.

رئیس هیات کشتی قم ادامه داد: در چهار وزن رده سنی جوانان، محمد امین عماد در منفی ۷۰ ، امیرحسین همایی در منفی ۸۰، محمد جواد پوربابا در منفی ۹۰ و محمد مهدی جلیلی در مثبت ۹۰ کیلوگرم ترکیب تیم کشتی ساحلی جوانان قم را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در چهار وزن رده سنی بزرگسالان نیز رضا سعادت، هادی بختیاری،  علیرضا ربیعی و علیرضا دهقانی به ترتیب در اوزان منفی ۷۰، منفی ۸۰، منفی ۹۰ و مثبت ۹۰ کشتی گیرانی بودند که در ترکیب تیم بزرگسالان قم حضور داشتند.

علیایی افزود: سرپرست تیم کشتی ساحلی قم در این مسابقات را علی ابراهیمی به عهده  داشت ضمن اینکه عباس ابراهیمی، محمد محمدی و رضا سعادت به عنوان مربی وی را در این مسابقات همراهی کردند.

ششمین دوره مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور یادواره جهان پهلوانان «سید علی موسوی» و «سهیل پرسته» پیش از ظهر شنبه پنجم تیرماه جاری با حضور ۱۹۱ ورزشکار از ۲۴ استان کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی گیلان در مجموعه ورزش‌های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران انزلی آغاز و تا ششم تیرماه ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات جام گرامیداشت دهه کرامت گفت: این مسابقات که به میزبانی خانه کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی مجموعه ورزشی جوادالائمه (ع) قم برگزار شد، قمی‌ها بالاتر از تیم‌های ملارد، تهران و شهر ری عنوان نخست تیمی را کسب کردند.

علیایی اظهار داشت:مسابقات کشتی فرنگی گرامیداشت دهه کرامت با حضور ۷۶ ورزشکار مدعی کسب عنوان قهرمانی و با انجام ۱۰۳ کشتی به انجام رسید و کار قضاوت این پیکارها بر عهده داوران هیات کشتی استان قم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha