۷ تیر ۱۴۰۰، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84383648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیر آبفا: ۷۵ روستای اردستان با تانکر آبرسانی می‌شود

کاشان - ایرنا - مدیر آب و فاضلاب اردستان گفت: چهار دستگاه تانکر روزانه ۸۰ هزار لیتر آب آشامیدنی را به ۷۵ روستای شهرستان حمل می‌کنند.

رضا دهقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آبرسانی به ۳۰ روستای زیر پوشش و ۴۵ روستای غیر تحت پوشش دیگر با جمعیت افزون بر ۶ هزارو ۷۰۰ نفر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی، پیش‌بینی می شود در فصل تابستان تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار به ۹۰ روستا افزایش یابد که می‌طلبد هرچه زودتر مجتمع همبرات و برزاوند تکمیل تا روستاهای این دهستان‌ها از آب پایدار برخوردار شوند.

مدیر آب و فاضلاب اردستان اظهار داشت: اکنون ۱۰۸ روستای این شهرستان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند و امید می‌رود با طرح‌های اجرا شده و تکمیل طرح مجتمع آب‌رسانی روستایی، روستاییان از آب پایدار برخوردار شوند و حجم آبرسانی با تانکر کاهش محسوس داشته باشد.

دهقانی مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب اردستان را افزون بر سه هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد: توسعه شبکه آب شیرین شهر اردستان به طول ۲ کیلومتر در محله‌های محال، ابالی و آبوچی، اتصال آب شهرک مدرس به شهرک طباطبایی‌نژاد و تقویت فشار آب این شهرک پس از ۱۵ سال از جمله طرح‌های اجرا شده است.

وی با اشاره به اصلاح و توسعه شبکه داخلی شهر مهاباد به طول سه کیلومتر گفت: اتصال شبکه‌ آبرسانی مجتمع ۹ روستایی موغار به آب شیرین‌کن مهاباد و پایین آمدن ای سی آب از ۲ هزار به یک‌هزار و ۴۰۰ و تجهیز چاه شماره ۲ موغار، اصلاح و تعویض شبکه آبرسانی روستای رحمت آباد موغار به طول یک و نیم کیلومتر با قطر لوله ۹۰ میلیمتر با همکاری دهیاری و تجهیز چاه آب روستای حسن آباد علیا پس از ۱۲ سال از جمله اقدام‌های انجام شده است.

مدیر آب و فاضلاب اردستان در مورد اقدام‌های انجام شده در یکسال گذشته و پس از یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی و گذر از تنش آبی ۱۴۰۰ اظهار داشت: لوله‌گذاری و توسعه شبکه انتقال روستای کچوسنگ و شیرازان‌ به طول چهار کیلومتر، راه‌اندازی مخزن جدید کچوسنگ، انتقال آب از کچوسنگ به شیرازان پس از ۱۰ سال انتظار از طرح‌های صورت گرفته است.

دهقانی به اصلاح شبکه انتقال و انشعاب‌های روستای حسین آباد در بخش مهاباد به طول چهار کیلومتر اشاره و اضافه کرد: تعویض شبکه داخلی روستای پنج به طول ۲ و نیم کیلومتر، تعویض و اصلاح شبکه داخلی روستای کهنگ باهمکاری بخشداری، دهیاری و بسیج سازندگی به طول هشت کیلومتر و ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی روستای میشاب در دهستان برزاوند از اقدام‌های انجام شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی دستگاه الکترونیکی نمک طعام به جای کلرزن شهر زواره با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، تعویض و اصلاح شبکه داخلی شهر زواره با مشارکت شهرداری به طول پنج کیلومتر، تعویض خط انتقال آب روستای تلک‌آباد به طول ۲ و نیم کیلومتر با قطر ۲۰۰ میلیمتر، اجرای عملیات ساخت مخزن ۲۰۰ متر مکعبی روستای سفیده در بخش زواره، اصلاح شبکه توزیع روستای ومکان به طول سه نیم کیلومتر با همکاری بخشداری مرکزی و دهیاری نیز از دیگر طرح‌های اجرا شده در شهرستان اردستان است.

از مجموع ۲۳۰ روستای این شهرستان، ۱۲۰ روستای دارای سکنه است و از میان آنها ۶۱ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در حدود ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha