۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84383968
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کرونا رشد اعتیاد دانش آموزان خراسان شمالی را متوقف کرد

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: خانه نشینی اجباری ناشی از همه گیری ویروس کرونا، روند افزایشی ابتلا به مواد مخدر را در دانش آموزان این استان متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید آیتی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دلیل این توقف را نظارت والدین بر عملکرد فرزندان دانش آموز خود در خانه اعلام کرد و اظهارداشت : به دلیل تعطیلی اجباری مدارس ناشی از همه گیری ویروس کرونا، دانش آموزان به اجبار تحت نظارت والدین خود بودند و این امر روی آوری به مواد مخدر را در آنها کاهش داد.
وی اضافه کرد : براساس آخرین پیمایش میزان شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان این استان حدود ۱.۷۲ درصد که یک درصد از میانگین کشوری پایین تر بود و در پیمایش جدید که سال گذشته انجام شد، تغییری در شیوع اعتیاد در دانش آموزان ایجاد نشد.
آیتی  میانگین شیوع اعتیاد را در بین دانشجویان ۵.۵ درصد اعلام کرد و اظهارداشت : میانگین شیوع اعتیاد در بین دانشجویان خراسان شمالی یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است و بررسی ها نشان می دهد که با تعطیلی خوابگاهها میزان شیوع در این قشر نیز روند کاهشی به خود گرفت.
دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: درصد شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری خراسان شمالی نیز در آخرین پیمایش ملی، ۳۳درصد و ۱۰ درصد بیشتر از  میانگین کشور اعلام شده است ولی پارسال این رقم به ۱۰درصد کاهش یافت.
آیتی با بیان این که ۱۲ درصد اعتیاد در استان مربوط به بیکاری است، گفت:   براساس  پیمایش های علمی  تنها ۱۲ درصد افراد بر اثر بیکاری  به مواد مخدر روی می آوردند و 88 درصد از اعتیاد مربوط به سایر آسیب های اجتماعی است که باید بررسی بیشتری در این حوزه صورت گیرد.
مراجعه ۲۵ هزار معتاد به مراکز تحت درمان
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۵ هزار معتاد به ۱۲۹ مرکز سرپایی ترک اعتیاد که ۸ مرکز آن دولتی است مراجعه کردند و برخی هم اکنون نیز تحت درمان هستند.
وی افزود: یکهزار و ۱۵۰ نفر نیز در قالب ماده ۱۶ به مراکز اقامتی ترک اعتیاد مراجعه کرند و یکهزار و ۱۶۰ نفر به ۱۳ مرکز ترک اعتیاد بخش خصوصی استان که در شرایط کرونایی فعالند تحت درمان قرار گرفتند.
آیتی اضافه کرد: همچنین ۲۰۲ معتاد نیز در مراکز شلتر (سرپناه) و ۸۷۷ نفر از مراکز کاهش آسیب های اجتماعی، خدمات دریافت کردند.

افزایش ۲۵ درصدی کشیات مواد مخدر 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار داشت: پارسال  سه تن و 50 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که حدود سه تن از این کشفیات را تریاک به عنوان مخدر سنتی تشکیل می داد و حدود ۵۰ کیلوگرم  مواد مخدر صنعتی بود.
وی اجرای طرح یاریگران زندگی، پاکسازی مناطق آلوده و فعالیت های فرهنگی را مهمترین کارکرد این شورا برای کاهش ابتلا به مواد مخدر در این استان اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha