۷۲ زندانی در مشهد به مناسبت هفته قوه قضائیه آزاد شدند

مشهد-ایرنا- ۷۲ نفر از زندانیان زندان مرکزی مشهد در ششمین روز از هفته قوه قضائیه و در آستانه سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی، با دستور رییس کل دادگستری خراسان رضوی حکم آزادی خود را دریافت کردند و با مرخصی ۹۵۰ زندانی دیگر نیز موافقت شد.

به گزارش روز یکشنبه اداره کل زندانهای خراسان رضوی، غلامعلی صادقی رییس کل دادگستری خراسان رضوی امروز در جلسه شورای عالی قضایی استان در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه بر توسعه دادرسی الکترونیک، بهره گیری بیش از پیش از حبس تحت نظارت الکترونیک، راه اندازی ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده ها و تداوم طرح پایش و گسترش بازدید قضات دادگاه‌ها و دادسراها از زندانها تاکید کرد.

همچنین امروز مرکز جدید کنترل و نظارت الکترونیک و نظام نیمه آزادی زندانهای خراسان رضوی که با همت اداره کل زندانها راه اندازی و تجهیز شده بود به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و علاوه بر این رییس کل دادگستری استان با اهدای گل از کارکنان زندان مرکزی مشهد تجلیل کرد.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

طبق اعلام مسوولان قضایی استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی طی سال گذشته، ۱۷ هزار زندانی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha