سالانه ۲۶میلیون مترمکعب پساب در چهارمحال وبختیاری تصفیه می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم جایگزینی پساب و استفاده از این آب پایدار در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی گفت: هم‌اکنون سالانه ۲۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده با کیفیت بالا، به‌عنوان یک منبع آب پایدار در این استان تولید می‌شود.

احمدرضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این میزان تنها سه میلیون متر مکعب آن از سوی فولاد سفیددشت مصرف می‌شود.

به گفته وی،هم‌اکنون ۱۴ شهر چهارمحال و بختیاری با ۶۵ درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارد.

وی استفاده از پساب تصفیه شده را راهکاری برای جبران کمبودهای آب ناشی از خشکسالی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و یا سرمایه‌گذاران متقاضی استفاده از این پساب می‌توانند درخواست خود را به شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اعلام کنند.

محمدی به استمرار خشکسالی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: برای تامین و مدیریت مصرف آب در این استان در یک‌سال گذشته ۱۳ حلقه چاه جدید حفر و تجهیز شد.

وی یادآور شد: در این مدت ۴۳ کیلومتر شبکه توزیع آب و ۲۵ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا و ۷۰ کیلومتر شبکه فرسوده اصلاح و بازسازی شد و ۹ روستای جدید زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به بهره‌‍برداری از تصفیه‌خانه‌های آب لردگان و سامان در یک‌سال گذشته اظهار داشت: به‌زودی ۲ تصفیه خانه رفع کدورت، ۲ شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی و یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در استان راه‌اندازی و بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان هم‌اکنون ۵۳ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال بابت هزینه آب‌بهای دستگاه اجرایی، بیمارستان‌ها، مراکز آموزش عالی، آموزشی و پرورش، نظامی، ورزشی، فرهنگی، مدارس دولتی و شهرداری‌های استان طلبکار است.

وی افزود: با توجه به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب و مشکلات مالی فراوان، پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به شرکت آب و فاضلاب استان می‌تواند در تسریع روند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای این شرکت نقش‌آفرین باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha