۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸
کد خبر: 84385946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس کمیته بین‌المللی المپیک از هیروشیما بازدید می‌کند

تهران- ایرنا- رییس کمیته بین‌المللی المپیک در آستانه برگزاری سی ودومین دوره بازی‌های المپیک توکیو قصد دارد تا ۲۵ تیر (۱۶ جولای) از منطقه آسیب دیده هیروشیما در ژاپن، بازدید کند.

به گزارش ایرنا؛ این دوره از بازی‌ها اول مردادماه آغاز می‌شود و «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک در حال برنامه‌ریزی است تا در ۱۶ جولای، روز آغاز آتش بس المپیک که توسط سازمان ملل متحد تصویب شده است، از هیروشیمای بمباران شده اتمی بازدید کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد آذرماه ۹۸ به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از همه ملت‌ها خواست که در هنگام بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در ژاپن، آتش بس را رعایت کنند.

در این مجمع تاکید شد که ورزش می‌تواند در تقویت صلح و پیشگیری و مقابله با تروریسم و خشونت نقش داشته باشد.

این قطعنامه به یاد سنت یونان باستان "ekecheiria" تاکید داشت که خصومت‌ها برای تشویق یک محیط صلح‌آمیز، ایمن و مشارکت ورزشکاران در المپیک‌های باستان پایان یابد. مجمع عمومی سازمان ملل هم در سال ۱۹۹۳ این سنت را بررسی کرد و قبل از همه بازی‌های المپیک قطعنامه‌هایی را تصویب کرد و در آن  توقف جنگ‌های داخلی از هفت روز قبل تا هفت روز بعد از بازی‌ها را خواستار شد.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: با نزدیک شدن سازمان ملل به سالگرد ۷۵ سالگی و همزمانی با بازی‌های المپیک، زمان بهتری برای تجلیل از ارزش‌های مشترک هر ۲ سازمان برای ارتقاء صلح در بین همه کشورها وجود ندارد.  

سفر باخ به ژاپن پیش از این قرار بود در ماه می- اردیبهشت ماه برای شرکت در مراسم حمل مشعل در منطقه هیروشیما باشد اما به دلیل قرار گرفتن توکیو تحت شرایط اضطراری، این برنامه به تعویق افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha