به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، بر اساس نتایج مطالعه «موسسه آموزشی کومون» (Kumon)، همهگیری کووید-۱۹ و کلاسهای از راه دور، آموزش ۷۰ درصد دانشآموزان در آمریکای لاتین در همه سطوح تحصیلی را به مدت یکسال به تاخیر انداخته است.
بر اساس اطلاعات موسسه کومون، از هر ۱۰ دانشجو در مکزیک و یا سایر کشورهای این منطقه، هفت نفر شاهد تضعیف سطح آموزشی هستند که این به منزله عقبگردی یکساله در پیشرفت سطح علمی دانشآموزان است. امری که برگزاری آزمونهای ارزیابی و کلاسهای فوقالعاده را میطلبد.
طبق دادههای یونسکو، شیوع ویروس کرونا، مدارس و موسسات آموزشی برای بیش از ۱۶۶ میلیون دانش آموز در آمریکای لاتین را به تعطیلی کشاند.
تعطیلیهای گسترده و طولانی مدتی که معضل شکاف دیجیتالی در هر کشور را نیز باید به آن اضافه کرد. به نوشته افه، بر اساس آمارهای رسمی در کشوری همچون مکزیک با ۳۰ میلیون جمعیت محصل، ۲۴ درصد دانشآموزان در سنین بین هفت تا ۱۷ سال به اینترنت دسترسی ندارند.
همچنین در این کشور آمریکای لاتین، چهار درصد دانشآموزان برای پیگیری برنامههای آموزشی، حتی از تلویزیون بی بهره اند.
بر اساس اطلاعات موسسه آماری «دان» (Dane)، در آمریکای لاتین و کارائیب تنها ۴۳ درصد مردم به اینترنت تلفن همراه یا تلفن ثابت دسترسی دارند. به لحاظ سرعت اینترنت همراه، مکزیک، آرژانتین و برزیل در جایگاه سه کشور نخست قرار دارند. کلمبیا در جایگاه چهارم و شیلی نیز در رده پنجم قرار دارد.
منطقه آمریکای لاتین که در دومین سال مواجهه با چالش همهگیری کرونا به سر میبرد، اکنون در پس این چالش با بحران آموزش نیز روبرو است.
بانک جهانی هشدار میدهد، در صورتی که محدودیتهای کرونایی لغو نشوند و دانش آموزان به زودی به کلاسهای درس بازنگردند، بیشتر کودکان ممکن است برای همیشه کلاسهای درسهای ترک کنند.
بر اساس آخرین آمارها، تا کنون بیش از ۳۷ میلیون و ۱۷۸ هزار نفر در آمریکای لاتین و کارائیب به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر یک میلیون و ۲۶۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
نظر شما