موج گرمای نیمه دوم تیر امسال مستلزم مدیریت مصرف برق است

ایرنا- اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: باتوجه به افزایش دما از نیمه دوم تیر امسال  باید از هم اکنون به فکر مدیریت مصرف برق و پیشگیری از خاموشی در بخش‌های مختلف این استان باشیم.

منصور شیشه فروش پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اصفهان افزود: در نیمه دوم تیر افزایش دما خواهیم داشت و از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم  انجام شده و مانور دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت مصرف برق برای هزار ساختمان انجام شده است.

وی افزود: محدودیت توزیع برق و اعمال خاموشی در صنایع استان پیش بینی شده است و شرکت‌های توزیع برق با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با بخش‌های تخصصی صنعت و کشاورزی نسبت به اعمال خاموشی‌های از پیش تعیین شده اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای مشترکانی که در برنامه‌های مدیریت بار مشارکت می‌کنند در نظر گرفته شده است به عنوان نمونه کشاورزانی که در بازه زمانی مشخصی در پیک بار، چاه های آب خود را خاموش کنند از این مشوق‌ها برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: براساس موافقتنامه‌هایی که با بخش صنعت امضا شده است، صنایع بازه های تعمیرات سالانه را به پیک مصرف منتقل می‌کنند و همچنین در طول هفته یک روز با مدیریت بار شبکه برق همکاری کنند.

شیشه فروش خاطر نشان کرد: اجرای برنامه‌ها و روش‌های تشویقی و مشارکتی برای مدیریت مصرف برق در بخش صنعت و کشاورزی استان باعث شده است تا خاموشی در بخش خانگی نداشته باشیم.

وی افزود:  برای مدیریت مصرف برق در استان، با ابلاغ بخشنامه هیات دولت به دستگاه های اجرایی روند صرفه جویی در دستگاه های دولتی و کاهش مصرف برق در ادارات آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای مصرف بهینه برق، تنظیم دمای محیط کار در زمان کار و خاموش کردن وسایل سرمایشی و روشنایی در خارج از ساعات کاری، تاکید بر استفاده از نور خورشید برای روشنایی اتاق‌ها در طول روز و خاموش کردن چراغ های اضافی، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و خاموش کردن وسایل سرمایشی درزمان اوج مصرف در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در صورتی در اداره ای این تمهیدات رعایت نشود، شرکت‌های توزیع برق مجاز به قطع برق خواهند بود.

وی ادامه داد: تعدیل روشنایی معابر و جاده‌ها، نصب و راه اندازی واحدهای اضطراری و آماده کردن سامانه‌های پشتیبانی با اولویت مراکز مهم و تعیین مدیر انرژی در تمام ادارات به منظور اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی از برنامه‌هایی است که در زمینه مدیریت مصرف برق در استان دنبال می‌شود.

شیشه فروش با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی مدیریت بحران برق با همکاری بخش های مختلف، گفت: این جلسات در شهرستان‌های استان نیز برگزار و اجرای طرح‌های موثر در مدیریت مصرف انرژی در تمامی ماه های تابستان دنبال می‌شود.

شیشه فروش تاکید کرد: ۲ هزار مگاوات نیروگاه تولید برق متناسب با شرایط زیست محیطی می‌بایست در استان ایجاد شود و لازم است  وزارت نیرو و شرکت توانیر برای توسعه، از روش های نوین تولید انرژی مانند انرژی خورشیدی و باد در استان همکاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha