محمدصالح خالقی با بیان اینکه رفع نیاز تجاریسازی برای صاحبان فناوری از یک سو و رفع نیازهای متقاضیان از سوی دیگر، مهمترین هدف فنبازارهای منطقهای است، عنوان کرد: با شروع کار فنبازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توجهی جدی به رفع نیازهای فناورانه صورت گرفت.
وی به ثبت بیش از ۱۳ هزار محصول و فرآورده دانشبنیان ایرانساخت در فن بازار اشاره کرد و تصریح کرد: تا پایان خردادماه سال جاری، ۴هزار و ۳۰۰ شرکت دانشبنیان، خلاق و فناور بیش از ۱۳هزار و ۹۰۰ محصول و فرآورده را در شبکه ملی فن بازار ایران به ثبت رساندهاند.
بر اساس گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر شبکه ملی فن بازار ملی ایران همچنین گفت:تعداد تقاضاها برای فناوری یا محصولات ارائه شده از ۴۳۰ فراتر رفته است.
به گزارش ایرنا، فنبازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است. در واقع فنبازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرفهای «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.
شناسایی و ارائه فرصتهای سرمایهگذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایهگذاران، تسهیل روند تجاریسازی دانشفنی و سایر فعالیتهای حرفهای که منجر به «توسعه بازار فناوری» میشود از جمله نقشهای اساسی فنبازارها است.
در دنیا فنبازارها به سه دسته فنبازارهای اطلاعات فناوری، فنبازارهای انتقال فناوری و فنبازارهای ترکیبی تقسیمبندی میشوند.
نظر شما